Formuła 1

Robert Kubica - ROKiT Williams Racing

Kubica: To mój najlepszy wyścig w tym roku

Polscy kibice znów nie mieli wielu powodów do zadowolenia po wyścigu o Grand Prix Włoch na torze Monza, w którym Robert Kubica zameldował się na ostatniej, siedemnastej pozycji.

Podczas piątkowych sesji treningowych rozgrywanych w deszczowych warunkach, Polak zaskoczył wszystkich stwierdzeniem, że wyczucie bolidu było tego dnia najlepsze w całym sezonie. Niestety, sobotnie kwalifikacje pokazały, że samochód Williamsa nadal z dnia na dzień może diametralnie zmienić swoją charakterystykę.

Pomimo tych trudności niedzielny wyścig został przez Polaka określony mianem jednego z najlepszych w tym sezonie, pod względem czystej jazdy wyścigowej.

"Start był niezły, podobnie jak pierwsze okrążenie. Powiem więcej, jeżeli chodzi o ściganie się, to był mój najlepszy wyścig w tym roku, ponieważ wreszcie byłem w stanie się ścigać" - powiedział Robert Kubica.

Niestety, już pod koniec pierwszego okrążenia dały znać o sobie problemy z układem hamulcowym.

"Hamulec niemal wpadł w podłogę i był bardzo miękki, przez co straciłem pozycję na rzecz Grosjeana. Robiłem co mogłem, ale stara specyfikacja samochodu nie pomagała. Romain wyprzedził mnie używając DRS. Dysponując najwolniejszym samochodem na prostej, nie jest łatwo się bronić."

Wspomniane problemy z hamulcami doprowadziły do zblokowania kół na hamowaniu i w konsekwencji Kubica musiał dwukrotnie zjechać do swojego garażu na zmianę ogumienia.

"Postanowiliśmy pojechać wyścig na dwa pit stopy. Zblokowałem koła na pierwszym hamowaniu i potem walcząc z Grosjeanem odczuwałem silne wibracje" - przyznał Polak, który co ciekawe drugi stint pokonał na oponach miękkich.

Na koniec Robert zwrócił uwagę, że uzyskanie w przyszłości lepszych wyników wymaga bardzo szerokiego spojrzenia na sprawę, nie tylko szybkiego pojedynczego okrążenia, ale także różnych etapów wyścigu.

"Chodzi o to, aby jak najlepiej wstrzelić się ze wszystkim. W wyścigu jest to trudne, ponieważ zmieniają się warunki i mamy różne etapy. Wtedy opony są w różnym stopniu zużyte i wszystko zależy od nich oraz panujących warunków."

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone