Formuła 1

Romain Grosjean - Haas F1 Team / © Haas F1

Kierowcy zespołu Haas z różnymi specyfikacjami samochodów podczas GP Niemiec

Zmienne osiągi bolidów skłoniły zespół Haas, aby skorzystać z różnych specyfikacji podczas minionego Grand Prix Wielkiej Brytanii. Amerykański skład zamierza powtórzyć taki eksperyment również podczas zbliżającego się Grand Prix Niemiec.

Obaj kierowcy nie byli w stanie zebrać wystarczających danych w Wielkiej Brytanii, gdyż już po starcie pomiędzy Romainem Grosjeanem a Kevin Magnussenem doszło do kolizji.

Zespół Haas boryka się z utrzymaniem osiągów podczas wyścigu. O ile w kwalifikacjach rezultaty notowane przez kierowców są konkurencyjne, tak w wyścigu tempo wyraźnie słabnie. Taka sytuacja miała miejsce dla przykładu w Austrii, gdzie Magnussen zakwalifikował się na piątym miejscu, a wyścig ukończył na 19. pozycji, mając dwa okrążenia straty.

Duży wpływ na taki obrót spraw mają opony — zespół Haas nie może sprawić, aby ich opony utrzymały właściwe tempo w warunkach wyścigowych, co przekłada się na spadek tempa.

Podczas weekendu wyścigowego na Hockenheim Magnussen otrzyma najnowsze ulepszenia do swojego samochodu, natomiast Grosjean będzie dysponował konfiguracją, z której korzystał podczas pierwszego wyścigu sezonu, czyli w Australii.

Jak powiedział Gunther Steiner, szef zespołu Haas: "Zdecydowaliśmy się na taką próbę, aby uzyskać dane i lepiej zrozumieć, jaka jest różnica między tymi dwoma samochodami, dobra lub zła, a następnie okaże się, gdzie możemy dokonać ulepszeń."

W Hiszpanii oba bolidy zespołu finiszowały w punktach i wówczas to ekipa zaprezentowała swój pierwszy duży pakiet aerodynamiczny. Niemniej jednak w kolejnym Grand Prix, czyli Monako, zespół zdobył jak dotąd swój ostatni punkt.

"Nie byliśmy pewni czy aktualizacja wprowadzona w Barcelonie była lepsza, czy nie" - dodał Steiner. "Skorzystamy z niej ponownie na Hockenheim, który jest innego rodzaju torem ze zróżnicowaną temperaturą - na pewno będą wyższe - i jak wiemy, nie byliśmy w stanie pozyskać danych z wyścigu na Silverstone."

Modernizacje, jakie będą wprowadzone do samochodu Magnussena mają na celu poprawienie osiągów bolidu i poprawienie jakości jazdy przy wyższej sile docisku, a tym samym poprawić działanie opon.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone