Formuła 1

Kevin Magnussen - Rich Energy Haas F1 Team

Kary czasowe zamiast pieniężnych za niebezpieczne wypuszczenie ze stanowiska serwisowego

Sędziowie wyścigowi zgodzili się na nakładanie kar czasowych za niebezpieczne wypuszczenie ze stanowiska serwisowego, a nie pieniężnych, jak miało to miejsce podczas Grand Prix Niemiec.

Niebezpieczne wypuszczenie kierowcy ze stanowiska w alei serwisowej wiązało się do tej pory z karą czasową, która była egzekwowana podczas kolejnego pit stopu lub po wyścigu, jednak na inne rozwiązanie zdecydowano się podczas wyścigu na torze Hockenheimring.

Podczas chaotyczne rywalizacji o Grand Prix Niemiec dochodziło do wielu zjazdów do boksów, czego przyczyną były zmienne warunki atmosferyczne. Jeden z takich zjazdów, a następnie wyjazd okazał się niebezpieczny w oczach sędziów wyścigowych, kiedy Charles Leclerc opuścił stanowisko tuż przed Romainem Grosjeanem, który został zmuszony do prawie całkowitego zatrzymania się, aby uniknąć kolizji z Monakijczykiem.

Sędziowie wyścigowi po przeanalizowaniu incydentu postanowili nałożyć 5000 euro kary na zespół Ferrari, a nie jak miało to miejsce w poprzednich rundach, kary czasowej na samego zawodnika.

Po wyścigu pojawiły się jednak skargi na takie postępowanie sędziów, ponieważ grzywna sama w sobie nie podziała jako środek odstraszający, przy dużo większych wydatkach zespołów, które sięgają wielu milionów.

"To całkowicie błędne" - przyznał po wyścigu Max Verstappen, który za podobne zachowanie w Monako otrzymał karę czasową.

"Jeśli dostaniesz grzywnę, wszyscy będą tak robić. Myślę, że to nie fair."

Cała sytuacja została poruszona na spotkaniu szefów zespołów przed Grand Prix Węgier i uważa się, że sędziowie zgodzili się, aby za takie zachowanie została przyznawana kara czasowa.

"Myślę, że rozmawiano o tym na spotkaniu szefów zespołów. Zobaczymy, co teraz z tym zrobią" - dodał Verstappen.

"Jak duża była grzywna? 5000? To grosze dla zespołu. Nie zależy im na tym, naprawdę. Uważam, że to całkowicie błędne, zwłaszcza jeśli mówimy o bezpieczeństwie."

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone