Formuła 1

Hulkenberg rozczarowany wynikiem wyścigu

Nico Hulkenberg, który wywalczył w niedzielnym wyścigu o Grand Prix Wielkiej Brytanii jeden punkt, nie kryje swojego rozczarowania z osiągniętego wyniku.

Obaj kierowcy zespołu Renault zameldowali się na mecie w pierwszej dziesiątce. Daniel Ricciardo zajął siódme, a Hulkenberg dziesiąte miejsce. Wynik ten jednak nie satysfakcjonuje niemieckiego zawodnika:

“Dzisiaj było bardzo ciężko i jestem rozczarowany, że nie znalazłem się wyżej niż na dziesiątym miejscu. Dobrze mieć dwa samochody w punktach, ale musimy zastanowić się co zrobić, żeby poprawić nasze osiągi.”

Hulkenberg stwierdził po wyścigu, że jednym z czynników, które negatywnie wpłynęły na jego pozycję na mecie była strategia obrana przez jego zespół:

“Nasza strategia powinna być lepsza” - powiedział Hulkenberg. “Była to jedna z tych niedziel, podczas których wszystkie komplikacje się nasiliły.”

Niemiec stracił pozycję podczas restartu wyścigu, a później musiał zmienić tryb pracy silnika spalinowego na bardziej oszczędny (“limp mode”), stosowany najczęściej w przypadku problemów z jednostką napędową:

“Straciłem pozycję po restarcie, potem musiałem przejść w tryb limp mode, przez co dalej traciłem czas.”

Niezwykle ciekawa była także wypowiedź Hulkenberga na temat ustawień jego samochodu. Zespół Renault, który nie dostarczył na tor Silverstone żadnych znaczących poprawek, zdecydował się na zastosowanie zupełnie nowych i niesprawdzonych wcześniej ustawień:

“Nie mamy nowych części” - przyznał kierowca. “Próbujemy wykorzystać w maksymalnym stopniu różne kombinacje ustawień samochodu. Stosujemy rozwiązania, które nigdy nie były przez nas testowane."

Francuski zespół wierzy, że za pomocą odważnego podejścia do ustawień bolidu, będą w stanie wydobyć z niego maksimum możliwości. Takie podejście zdaje się mieć na celu dogonienie ich głównego rywala, czyli zespół McLaren. Brytyjska ekipa, która również korzysta z silnika Renault E-Tech 19 znajduje się na czwartym miejscu w klasyfikacji generalnej konstruktorów i wyprzedza fabryczny zespół o 21 punktów.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone