Formuła 1

Nico Hulkenberg - Renault F1 Team

Hulkenberg: Monako będzie dla nas przełomowe

Według Nico Hulkenberga dotychczasowa forma zespołu Renault jest daleka od ideału. Niemiec widzi szansę dla siebie i swojego partnera zespołowego podczas wyścigu w Monako, gdzie zespół Renault ma mieć zdecydowanie lepsze tempo niż podczas poprzednich wyścigów.

"Nasze dotychczasowe wyniki są dalekie od ideału, jednak liczę, że podczas weekendu w Monako nasza sytuacja się odmieni i zdobędziemy solidne punkty, co wpłynęłoby bardzo pozytywnie na atmosferę w zespole" - powiedział Nico Hulkenberg.

"Nasza konstrukcja i jednostka napędowa mają duży potencjał, który tylko trzeba umiejętnie podkręcić. Liczę, że od wyścigu w Monako nasza forma będzie z każdym weekendem tylko wzrastać."

Według szefa zespołu Renault Cyrila Abiteboula, problem z jednostką napędową Renault był związany z wadliwym korbowodem, co zostało już naprawione w fabryce. Abiteboul zapewnia, że od GP Monako silniki ich produkcji będą w zdecydowanie lepszej formie i będą mogły być używane w taki sposób, by wydobyć z nich pełen potencjał.

"Podczas zimowych przygotowań do obecnego sezonu skupiliśmy się głównie na zwiększeniu mocy oraz poprawie konkurencyjności, co odbiło się na niezawodności, z którą walczymy od początku sezonu. W związku z tym część silników, która miała być sprawdzona na hamowni pod kątem niezawodności, została wykorzystana w celu zwiększania osiągów. Początek sezonu przyniósł nam obiecujące dane w kwestii zwiększonych osiągów, jednak odbiło się to kosztem niezawodności" - powiedział szef zespołu Renault Cyril Abiteboul.

"Powodem naszych awarii był system MGU-K oraz wadliwy korbowód. Jest to fundamentalny element silnika. Niestety podczas zimowych testów nie udało nam się dostrzec tego problemu, przez co nie byliśmy przygotowani na taką sytuację w trakcie sezonu. Muszę jednak pochwalić wszystkich ludzi zajmujących się naszą jednostką napędową, którzy szybko zareagowali i od GP Monako będziemy mogli korzystać z pełnej mocy silnika bez obaw o awaryjność."

"Nowa jednostka napędowa, która pojawiła się w Hiszpanii zarówno w naszych bolidach, jak i w samochodach McLarena, nie była finalną wersją, a raczej testową wersją tego, co przywieźliśmy do Monako. Patrząc na dane, nasz silnik jest na tym samym poziomie konkurencyjności w wyścigu, co jednostka Ferrari i Mercedesa. Musimy jeszcze popracować nad uruchomieniem dodatkowej mocy w kwalifikacjach, gdzie tracimy sporo czasu do czołówki" - dodał Francuz.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone