Formuła 1

Christian Horner - Aston Martin Red Bull Racing

Horner: Jesteśmy gotowi na bezpośrednie starcie z Mercedesem

Według Christiana Hornera jego zespół w nadchodzącym sezonie będzie w stanie rzucić wyzwanie ekipie Mercedesa, co w głównej mierze będzie możliwe dzięki jednostce napędowej Hondy i ulepszonej względem sezonu 2019 konstrukcji RB16.

Nachodzący sezon zapowiada się być najbardziej wyrównanym sezonem od wielu lat. W głównej mierze jest to podyktowane nieznacznymi zmianami w regulaminie i przygotowaniami do rewolucyjnego sezonu 2021. Powyższe czynniki mogą spowodować, że różnice między zespołami będą zdecydowanie mniejsze niż w latach poprzednich, co wpłynie w dużej mierze na atrakcyjność każdej rundy mistrzostw świata.

Przedsezonowe raporty z Milton Keynes były dotychczas bardzo obiecujące i wszystkie prace związane z tegoroczną konstrukcją Red Bulla RB16 zostały ukończone terminowo. Red Bull zaprezentuje swój bolid 12 lutego, czyli dwa dni wcześniej niż w roku ubiegłym. Wówczas zespół wykona dzień filmowy na torze Silverstone, gdzie zgodnie z regulaminem samochód będzie mógł przejechać regulaminowe 100 kilometrów.

Przyśpieszony harmonogram prac i szybki debiut na torze są wynikiem nowej filozofii, która pozwoli wyeliminować wszelkie problemy na wczesnym etapie ich zdiagnozowania. Dotychczas początki sezonu nie były zbyt udane dla ekipy Christiana Hornera, która zamiast walczyć z Ferrari i Mercedesem była skupiona na wyeliminowaniu słabych stron swojej konstrukcji. W tym sezonie Red Bull ma od samego początku być w pełnym trybie ataku, co ma być możliwe dzięki świetnej harmonii pomiędzy nadwoziem a jednostką napędową Hondy – informuje szef zespołu.

„Jestem przekonany, że mój zespół jest gotowy do podjęcia wyzwania, jakim jest walka z Mercedesem” - przyznaje Christian Horner.

„W ostatnich sezonach mieliśmy sporo zamieszania związanego z nowym silnikiem i zmianami konstrukcyjnymi. Te czynniki powodowały, że mieliśmy przejściowe problemy, które jednak odbiły się na naszej dyspozycji. Harmonogram przygotowań do tegorocznego sezonu był bardzo napięty, ponieważ postanowiliśmy wprowadzić w zespole nową filozofię pracy. Dzięki wcześniejszemu finalizowaniu prac przy projekcie RB16 i wczesnym testom będziemy mieć więcej czasu na zdiagnozowanie i usunięcie słabych stron naszej tegorocznej konstrukcji”.

„Stabilność aktualnych przepisów pozwala nam trzymać się swojej koncepcji konstrukcyjnej, która z roku na rok jest coraz bardziej ulepszana. Tegoroczny bolid będzie oczywiście ulepszoną wersją zeszłorocznego samochodu. Przy pracach dotyczących tegorocznej konstrukcji duży nacisk położyliśmy na usunięcie słabych stron RB15 i jeszcze większym wykorzystaniu jego atutów, co powinno przynieść zadowalające efekty od samego początku sezonu”.

„Kluczową rolę w naszych mistrzowskich aspiracjach będzie odgrywała jednostka napędowa Hondy, która w ubiegłym roku dokonała bardzo dużego postępu. Dzięki ich świetnej pracy czujemy, że jesteśmy już bardzo blisko Mercedesa. Postęp Hondy automatycznie wywiera bardzo dużą presję na ludzi odpowiedzialnych za nadwozie naszego bolidu, które musi idealnie współgrać z silnikiem. Nasi kierowcy również są świetnie przygotowani, co powoduje, że jesteśmy przygotowani do sezonu najlepiej od pięciu lat”.

„Dużo nauczyliśmy się podczas ostatniego roku i będziemy chcieli wykorzystać naszą wiedzę w sezonie 2020, aby stawić czoła Ferrari i Mercedesowi. Stabilność wielu obszarów i nasz imponujący rozwój może spowodować, że będziemy mieli w nadchodzącym sezonie ogromną szansę walki o najwyższe cele” - podsumował Christian Horner.

© 2011-2020 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone