Formuła 1

Pierre Gasly - Aston Martin Red Bull Racing

Honda ma problem z agresywnym upakowaniem silnika

Wiele osób podczas przedsezonowych testów na torze w Montmelo zwróciło uwagę na ciasne upakowanie jednostki napędowej Hondy w bolidach Red Bulla oraz Toro Rosso. Jak się jednak okazało ta modyfikacja nie przyniosła zamierzonego skutku i prawdopodobnie już wkrótce w bolidach obu ekip pokrywa silnika pojawi się w innym uproszczonym kształcie.

Według dyrektora technicznego Hondy, Toyoharu Tanabe, problem z ich jednostką napędową podczas testów polegał na zbyt agresywnym upakowaniu silnika, co mogło powodować m.in. przegrzewanie się silnika, na co w poprzednich sezonach narzekał m.in. zespół McLaren.

"Dane, które udało nam się zebrać po zakończeniu testów, pokazują nam jasno, że nasze osiągi są najlepsze od czasu powrotu Hondy do F1, który miał miejsce w 2015 roku" - powiedział Toyoharu Tanabe.

"Aktualnie nie mamy żadnych większych problemów z naszą jednostką napędową, problem pojawił się jedynie w kwestii zbyt szczelnego opakowania naszego silnika, który był za bardzo agresywny, co mogłoby wpływać negatywnie na silnik w trakcie sezonu."

W związku z tymi problemami zespoły muszą zmodyfikować swoje pokrywy silnika, tak by współpracowały idealnie z nową jednostką napędową japońskiego producenta.

"Wraz z inżynierami naszych partnerskich zespołów pracujemy już nad wprowadzeniem do bolidów nowych pokryw silnika, które będą idealnie pasować do naszej jednostki i nie będą przeszkadzać mu w efektywnej pracy."

Dyrektor techniczny japońskiego producenta twierdzi, że Honda postawiła sobie przed nadchodzącym sezonem kilka celów, które chcą za wszelką cenę zrealizować. Według Tanabe jednostka napędowa poczyniła duży skok jakościowy, względem poprzednich sezonów, jednak jest jeszcze kilka rzeczy, które można poprawić.

"Jak na razie jesteśmy bardzo zadowoleni z jakości naszego silnika, jednak jesteśmy świadomi, że jest jeszcze kilka rzeczy, które można poprawić, a takie modyfikacje pozwolą nam zbliżyć się do naszych konkurentów. Duży nacisk postawiliśmy na rozwój trybu kwalifikacyjnego, nad którym jeszcze pracujemy, lecz stopniowo jest on ulepszany" - dodał.

Pliki Cookie

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone