Hamilton na czele drugiej sesji treningowej na torze Marina Bay w Singapurze

Druga sesja treningowa przed dwunastą edycją Grand Prix Singapuru padła łupem Lewisa Hamiltona, który jednak czuł na swoich plecach oddech Maxa Verstappena.

Sesja rozpoczęła się o 14:30 czasu polskiego. Ze względu na porę jej rozgrywania odpowiadającą rozpoczęciu niedzielnych zmagań, sesja ta jest najważniejszą z punktu widzenia przygotowania samochodu do wyścigu.

Jako pierwsi w drugim treningu swój czas uzyskali Kimi Raikkonen (1:43.996) oraz jego kolega z ekipy Alfa Romeo Antonio Giovinazzi (1:46.028). Włoch podczas swoich pierwszych okrążeń komunikował jednocześnie swojemu inżynierowi wyścigowemu dość niecodzienny problem – podczas dodawania gazu w jego samochodzie dochodziło do wycieku ze zbiornika na napój umieszczonego w kokpicie.

Ciekawie wyglądał dobór opon w początkowym etapie treningu. Kierowcy Williamsa sprawdzali swoje tempo na oponach miękkich, natomiast zdecydowana większość zawodników wykorzystała opony wykonane z twardej mieszanki.

Po upływie niespełna kwadransa na torze zapanował ogromny ruch, a jedynie Charles Leclerc pozostawał w swoim garażu. Taka sytuacja dała kierowcom przedsmak tego, co czekać ich będzie w pierwszej części sobotniej czasówki. W tych warunkach świetną formę pokazał Lewis Hamilton. Brytyjczyk już na swoim pierwszym okrążeniu uzyskał czas 1:40.685, wyprzedzając drugiego Sergio Pereza o blisko sekundę (1:41.406).

Pierwszą ofiarą ulicznej pętli w drugim treningu był Alex Albon, który w zakręcie numer dziesięć przestrzelił punkt hamowania i czołowo uderzył w bandę, powodując zniszczenie przedniego skrzydła. Pomimo tego, jego samochód był w stanie o własnych siłach powrócić do alei serwisowej.

Po upływie pierwszych trzydziestu minut najszybszym czasem legitymował się Lewis Hamilton (1:39.991), wyprzedzając Maxa Verstappena (1:40.694) oraz Charlesa Leclerca (1:40.711). Pierwszą piątkę uzupełnili także Valtteri Bottas (1:40.868) oraz Sergio Perez (1:40.930).

Kiedy większość stawki zjechała do swoich garaży, na torze pozostała dwójka kierowców Williamsa, którzy nadal trenowali swoje przejazdy na miękkich oponach. Bardzo dobrym czasem w takich warunkach popisał się George Russell, który w pewnym momencie zajmował siódmą lokatę z czasem 1:41.478. W tym samym czasie Robert Kubica meldował się na czternastym miejscu z czasem 1:42.177.

Doskonałym czasem popisał się także Alex Albon. Młody kierowca Red Bulla szybko zapomniał o błędzie popełnionym kilka okrążeń wcześniej i wskoczył na pierwsze miejsce z czasem 1:39.943. Czas ten został jednak wkrótce poprawiony przez jego zespołowego kolegę Maxa Verstappena (1:38.957) co zwiastuje, że na tym obiekcie Red Bull może włączyć się do walki z Ferrari i Mercedesem.

Tłok dał się we znaki wielu kierowcom w tym Sebastianowi Vettelowi, któremu jeden z samochodów Haasa, popsuł bardzo dobre okrążenie, o czym Niemiec natychmiast meldował przez radio swojemu inżynierowi wyścigowemu.

Po upływie połowy czasu na czele stawki znajdował się Lewis Hamilton (1:38.773), przed Maxem Verstappenen (1:38.957) oraz Valtterim Bottasem (1:39.984) i Alexem Albonem (1:39.943).

W miarę upływu czasu Max Verstappen zmniejszał dystans do Lewisa Hamiltona (1:38.773). Na pół godziny przed końcem sesji młody holender tracił do Mistrza Świata 0.184 sekundy. Czołowa dwójka wyraźnie wyprzedzała trzeciego w klasyfikacji Sebastiana Vettela (1:39.591). Na drugim końcu tabeli znajdowali się kierowcy Haasa oraz Williamsa: Romain Grosjean (1:41.392), George Russell (1:41.445), Kevin Magnussen (1:41.564) oraz Robert Kubica (1:42.177).

Ostatnie dwadzieścia minut sesji treningowej upłynęło pod znakiem pokonywania przejazdów symulujących wyścig. Valtteri Bottas przez radio otrzymywał szczegółowe instrukcje, aby pokonać te okrążenia z właściwym tempem, które pozwoli na symulację przejazdu wyścigu z jednym pit stopem.

Podczas zjazdu do alei serwisowej efektownym hamowaniem popisał się Valtteri Bottas. Fin mocno zblokował koła, wzniecając kłęby białego dymu, aby zdążyć wyhamować do regulaminowych 60 km/h przed linią ograniczenia prędkości w alei serwisowej. W tym samym czasie Lewis Hamilton meldował swojemu inżynierowi, że miękkie opony, na których pokonał kilka okrążeń, są w fatalnym stanie i musi je zmienić. Fakt, że czołowe zespoły korzystają z miękkiej mieszanki, oznacza jednak, że wszyscy liczą się z koniecznością ich użycia w drugiej części sobotniej czasówki.

Dość niecodzienne tłumaczenie swojego piruetu zgłosił przez radio Grosjean. Francuz, który obrócił się na torze, obarczył za to winą swojego inżyniera, który w trakcie pokonywania zakrętu komunikował się z nim przez radio.

Do końca drugiej sesji treningowej nikt nie zdołał poprawić czasu Lewisa Hamiltona (1:38.773). Za Brytyjczykiem znaleźli się kolejno Verstappen (+0.184), Vettel (+0.818), Bottas (+1.121), Albon (+1.170), Leclerc (+1.245), Sainz (+1.372), Hulkneberg (+1.551), Norris (+1.588) oraz zamykający pierwszą dziesiątkę Pierre Gasly (+1.864). Cała pierwsza dziesiątka uzyskała swoje najlepsze czasy na miękkich oponach.

Stawkę kierowców zamknęli natomiast George Russell (+2.672), Kevin Magnussen (+2.791) oraz Robert Kubica ze stratą 3.404 sekundy do lidera.

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Okr Strata
1. 44 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas Motorsport 1:38.773 29
2. 33 Max Verstappen Aston Martin Red Bull Racing 1:38.957 29 0.184
3. 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari 1:39.591 31 0.818
4. 77 Valtteri Bottas Mercedes AMG Petronas Motorsport 1:39.894 30 1.121
5. 23 Alexander Albon Aston Martin Red Bull Racing 1:39.943 30 1.170
6. 16 Charles Leclerc Scuderia Ferrari 1:40.018 31 1.245
7. 55 Carlos Sainz McLaren F1 Team 1:40.145 33 1.372
8. 27 Nico Hulkenberg Renault F1 Team 1:40.324 30 1.551
9. 4 Lando Norris McLaren F1 Team 1:40.361 35 1.588
10. 10 Pierre Gasly Red Bull Toro Rosso Honda 1:40.637 32 1.864
11. 26 Daniil Kvyat Red Bull Toro Rosso Honda 1:40.713 32 1.940
12. 3 Daniel Ricciardo Renault F1 Team 1:40.811 30 2.038
13. 11 Sergio Perez SportPesa Racing Point F1 Team 1:40.875 29 2.102
14. 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing 1:41.128 35 2.355
15. 18 Lance Stroll SportPesa Racing Point F1 Team 1:41.128 31 2.355
16. 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo Racing 1:41.232 28 2.459
17. 8 Romain Grosjean Rich Energy Haas F1 Team 1:41.392 26 2.619
18. 63 George Russell ROKiT Williams Racing 1:41.445 35 2.672
19. 20 Kevin Magnussen Rich Energy Haas F1 Team 1:41.564 30 2.791
20. 88 Robert Kubica ROKiT Williams Racing 1:42.177 35 3.404