Formuła 1

Pierre Gasly - Scuderia Toro Rosso

Gasly: W Red Bullu mogłem wykorzystać 80% swojego potencjału

Jednym z najgłośniejszych tematów ostatnich miesięcy była kwestia awansu Pierre’a Gasly’ego do seniorskiego zespołu Red Bull Racing oraz bardzo szybka degradacja do juniorskiego Toro Rosso. Jak przyznaje sam zainteresowany, z różnych powodów nie mógł on zaprezentować pełni swojego potencjału podczas lekko ponad półrocznej przygodzie z ekipą z Milton Keynes.

W związku z niedoskonałościami, którymi cechuje się program juniorski Red Bulla, ekipa Christiana Hornera musiała bardzo szybko znaleźć odpowiedniego zastępcę Daniela Ricciardo, który po zakończeniu sezonu 2018 postanowił nie przedłużać umowy z obecnym wówczas zespołem.

Wybór padł na Francuza Pierre’a Gasly’ego, który jednak nie spełnił pokładanych w nich możliwości, a jak przyznaje Christian Horner, kredyt zaufania do Francuza został niemalże wykorzystany już podczas przedsezonowych testów, podczas których rozbił dwukrotnie bolid Red Bulla. Przygoda Gasly’ego z ekipą z Milton Keynes została przerwana podczas przerwy wakacyjnej, a w jego miejsce wskoczył wówczas Alex Albon, który regularnie wykręca solidne wyniki, co zostało docenione przez zarząd zespołu w postaci przedłużenia kontraktu do końca sezonu 2020.

Po powrocie do zespołu Torro Rosso widać zdecydowanie, że mniejsza presja otoczenia działa zdecydowanie lepiej na Francuza, który od zakończenia przerwy wakacyjnej aż pięciokrotnie kończył zmagania w punktowanej dziesiątce. W tym okresie Gasly zdobył również pierwsze podium w karierze, które udało się uzyskać w szczęśliwych okolicznościach na torze Interlagos. Po wyścigu w Brazylii Gasly przyznał, że podczas swojego epizodu w Red Bullu mógł on jedynie zaprezentować osiemdziesiąt procent swojego potencjału, co było spowodowane różnymi okolicznościami.

„Podczas mojej przygody z zespołem Red Bulla wykorzystałem jedynie osiemdziesiąt procent swojego potencjału” - powiedział Pierre Gasly.

„Jako rasowy kierowca wyścigowy nigdy nie zapomnisz, jak prowadzić bolid Formuły 1. Nie ma możliwości, żebyś zapomniał tego w ciągu kilku tygodni lub miesięcy. To niewykonalne”.

„Wygrałem Formułę Renault 2.0, zająłem drugie miejsce w Formule Renault 3.5, zdołałem wygrać GP2 oraz uplasować się na drugiej lokacie w Super Formule. Byłem również bardzo szybki w Toro Rosso. W mojej karierze był tylko jeden krótki epizod, w którym nie byłem zbyt szybki. Pierwsze półrocze bieżącego sezonu było dla mnie bardzo trudne, ale zostawiam to już za sobą i skupiam się aktualnie na pracy w zespole Toro Rosso”.

„Właśnie podczas pobytu w zespole Red Bull zdałem sobie sprawę, jaką ważną rolę w Formule 1 odgrywa praca zespołowa. Wiem, że mieliśmy spory potencjał, ale go nie wykorzystaliśmy. Mieliśmy wszystko, żeby wykorzystać nasz potencjał, ale niestety nie zdołaliśmy go wdrożyć w życie”.

Gasly zaznacza również, że początkowe problemy, z którymi zmagał się na początku bieżącego sezonu, nie zniechęciły go do dalszej ciężkiej pracy w zespole Red Bull Racing.

„Jako kierowca wyścigowy chcesz jeździć w najlepszym zespole i osiągać bardzo wysokie wyniki. Red Bull to świetny zespół, ale mam wrażenie, że nie wykorzystaliśmy pełnego potencjału. W mojej opinii wykorzystaliśmy wspólnie może z 80% procent potencjału, co odbiło się na wynikach. Taka sytuacja była spowodowana wieloma czynnikami, które znacząco wpłynęły na wyniki”.

„Od czasu, gdy powróciłem do zespołu Toro Rosso, sytuacja diametralnie się zmieniła. W każdy weekend wyścigowy czuję, że jestem w stanie wykręcać bardzo dobre wyniki, co udowodniłem podczas weekendu na Interlagos. Jestem bardzo zadowolony z moich ostatnich wyników, ale jako kierowca Formuły 1 zawsze będzie mnie ciągło do najszybszych bolidów w stawce” - podsumował Pierre Gasly.

Ostatnie wyniki Pierra Gasly’ego zostały również zauważone przez Christiana Hornera i Dr Helmuta Marko, którzy w dużych superlatywach wypowiadali się w ostatnim czasie o poczynaniach francuskiego kierowcy. Dodatkowo Christian Horner nie wykluczył powrotu Gasly’ego do Red Bulla w najbliższych latach.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone