Formuła 1

Romain Grosjean - Rich Energy Haas F1 Team

Formuła E odległą opcją dla Romaina Grosjeana

Romain Grosjean należy do grona kierowców, którym coraz częściej zadawane są pytania nie tylko o wrażenia z jazdy samochodem, ale także o ich najbliższą przyszłość.

Francuz zapytany o ewentualne związki z Formułą E stwierdził, że jest to dla niego w tym momencie bardzo daleka opcja.

"Śledzę Formułę E, ale z całą pewnością nie rozważam teraz tam startów. Jest to dla mnie opcja "C", a nawet bardziej odległa" - powiedział Grosjean.

Na pytania o priorytetowe dla niego wizje swojej przyszłości, Grosjean nie udzielił odpowiedzi, ale stwierdził, że znajduje się wśród nich Formuła 1: "Nie powiem teraz, nad czym trwają rozmowy, ale wśród opcji "A" i "B" jest Formuła 1."

Francuz odniósł się także do piątkowych treningów, podczas których panowała zmienna aura, twierdząc, że piątek był dobrym i produktywnym dniem.

"To był dobry dzień, pomimo ciężkich warunków. Zarówno symulacje kwalifikacji, jak i długie przejazdy były dobre, więc jestem zadowolony."

Paradoksalnie, trudne warunki pogodowe panujące w piątek na torze mogą w pewien sposób sprzyjać bolidowi Haasa. Zespół cały czas bowiem nie jest w stanie zrozumieć problemów z ogumieniem w upalnych warunkach, podczas gdy wyścigi w niskich temperaturach pozwalają im na utrzymanie dobrego tempa.

"Prognoza pogody na cały weekend jest zła, ale nic na to nie poradzimy. Podobnie jak na Spa to, że nasz samochód zachowuje się tak, a nie inaczej w konkretnych warunkach pokazuje, że ciężko jest go zrozumieć."

Nie jest to pierwszy piątek w tym sezonie, w czasie którego sesje odbywają się w niskich temperaturach, ale obserwować można było bardzo dużo poślizgów i obrotów. Romain zapytany o przyczynę tego stanu rzeczy, wdał się w żartobliwy dialog z niemieckim dziennikarzem:

Grosjean: "Czemu mnie o to pytasz?"

Dziennikarz: "Bo jesteś ekspertem."

A następnie wyjaśnił: "Używamy bardzo małych kątów natarcia skrzydeł, minimalnych pozwalających dogrzać opony i utrzymać ich temperaturę. Jednak bardzo ciężko w takich warunkach i przy takich ustawieniach dogrzać opony do optymalnej temperatury pracy. Kiedy jest tak ślisko, musimy być pewni absolutnie każdego komponentu naszego samochodu" - zakończył Grosjean.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone