Formuła 1

Max Verstappen - Aston Martin Red Bull Racing

Formuła 1 odnotowała wzrost liczby widzów w mediach w 2018 roku

Rządy Liberty Media w Formule 1 przyczyniły się do wzrostu oglądalności sportu w mediach.

W 2018 roku liczba widzów, którzy śledzili Formułę 1 wyniosła 1 758 mld. Średnio każdy wyścig Formuły 1 śledziło 490.2 mln unikalnych widzów, co daje wzrost o 10%.

W przypadku "unikalnego widza" wzięto tu pod uwagę każdą osobę, która ten konkretny program telewizyjny oglądała co najmniej trzy minuty w roku kalendarzowym.

W porównaniu do sezonu 2017 Formuła 1 zgromadziła o 3% więcej publiczności z całego świata w minionym sezonie. Trzema największymi rynkami pod względem oglądalności były: Brazylia (115 200 000 osób), Chiny (68 000 000 osób) i Stany Zjednoczone (34 200 000 osób).

W Stanach Zjednoczonych widownia wzrosła o 20%, w Rosji o 27%, we Francji o 51%, natomiast na subkontynencie indyjskim odnotowano wzrost aż o 87%. Bezpłatne transmisje przyczyniły się także do powiększenia widowni o 14%.

Największą liczbę widzów przyciągnęło GP Monako, które śledziło 110 000 000 widzów, czyli o 10% więcej niż w 2017.

Wzrost widoczny jest także w mediach społecznościowych - 18,5 mln osób śledzących F1 na Facebooku, Twitterze, Instagramie i Youtube w minionym roku, co jest o ponad 53% więcej niż w sezonie 2017.

Zgodnie z danymi firmy Nielsen (zajmującej się pobieraniem danych), baza fanów Formuły 1 to obecnie 506 mln ludzi, z czego 205 mln ma mniej niż 35 lat.

Pliki Cookie

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone