Formuła 1

Sebastian Vettel - Scuderia Ferrari Mission Winnow

Ferrari z poprawkami podczas Grand Prix Azerbejdżanu

Zespół Ferrari potwierdził, że w czwartej rundzie sezonu 2019 Formuły 1, będzie dysponowało poprawkami w swoich bolidach, aby odblokować ich potencjał.

Ekipa z Maranello z konkurencyjnej strony zaprezentowała się w dwóch przedsezonowych sesjach testowych, jednak pierwszy wyścigi pokazały, że Ferrari ma problem z konkurencyjnością w porównaniu z Mercedesem.

Już w pierwszym wyścigu sezonu Ferrari nie pokazało się z dobrej strony, kończąc rywalizację tuż za podium. Sytuacja częściowo odwróciła się w Bahrajnie, gdzie na prowadzeniu znajdował się Charles Leclerc, jednak problem z jednostką napędową spowodował, że monakijczyk musiał uznać wyższość kierowców Mercedesa i dojechał do mety na trzeciej lokacie.

Słabsze tempo Ferrari pokazało także w Chinach, choć Sebastian Vettel ukończył wyścig na trzeciej lokacie, jednak szef zespołu Mattia Binotto przyznał, że w Baku sytuacja może się odwrócić.

"Po minionych trzech pierwszych wyścigach, które nie poszły po naszej myśli, te Grand Prix jest kolejnym ważnym momentem dla nas" - powiedział Mattia Binotto. "Przygotowaliśmy się do niego bardzo dobrze, analizując wszystkie dane, które do tej pory zebraliśmy, przyglądając się także obszarom, w których możemy się poprawić, a także dostosować ustawienia samochodu oraz jednostki napędowej do charakterystyki toru."

"Tor w Baku posiada bardzo długą prostą, która stawia szczególne wymagania silnikowi, zarówno jeśli chodzi o część spalinową, jak i hybrydową. Stosunkowo łatwo wyprzedzać na tym obiekcie, częściowo z powodu systemu DRS, szczególnie w tym roku, ponieważ ma on większy efekt, niż w przeszłości. Powierzchnia toru jest bardzo gładka, co oznacza, że zużycie opon jest na ogół niskie, ale ponieważ opony generują mniej energii, może być ciężko doprowadzić je do optymalnej pracy w zakresie temperatur."

"Wiemy z wcześniejszych doświadczeń, że istnieje duże prawdopodobieństwo pojawienia się samochodu bezpieczeństwa, dlatego ważne jest, aby wziąć to pod uwagę w strategii wyścigu. Wprowadzimy także kilka aktualizacji na Baku jako pierwszy krok rozwoju SF90."

Tegoroczna konstrukcja Ferrari zaprezentowała bardzo dobre tempo na prostych, co było widoczne w Bahrajnie, jednak jak pokazał wyścig w Chinach, nie jest to dużą zaletą dla zespołu Mattii Binotto.

"Jeśli spojrzysz na prędkość Mercedesa (w Chinach - przyp. red.), uważam, że także są bardzo mocni, więc może powinniśmy zapytać ich, jak to robią" - przyznał szef Ferrari. "Nie sądzę, aby na prostych byłą duża różnica między nami."

"Baku jest obiektem, na którym posiadasz inną konfigurację aerodynamiczną, więc nie tylko jednostki napędowe będą ważne ale także ustawienia aero. Baku to nie tylko proste, ale wiele zakrętów. To tor uliczny, bardzo trudny pod tym względem."

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone