Formuła 1

Charles Leclerc - Scuderia Ferrari

Ferrari wystartuje w GP Australii bez logotypów Mission Winnow

Ferrari podjęło decyzję o usunięciu logotypów Mission Winnow zarówno z samochodów, jak i też strojów kierowców na czas Grand Prix Australii.

W ubiegłym miesiącu australijskie władze wszczęły dochodzenie w sprawie tego, czy wprowadzona pod koniec zeszłorocznego sezonu inicjatywa przedsiębiorstwa Philip Morris – sponsora tytularnego Ferrari – naruszyła przepisy zakazujące reklamowania wyrobów tytoniowych. Logotyp Mission Winnow łudząco przypomina bowiem ten Marlboro obecny na samochodach Scuderii do końca 2007 roku.

Przedstawiciele Philip Morris zaprzeczali jednak wielokrotnie, jakoby hasło „Mission Winnow” reklamowało bądź też promowało wyroby tytoniowe firmy. Mimo to na zaktualizowanej w ubiegłym tygodniu liście startowej stajnia z Maranello widnieje tylko jako „Scuderia Ferrari," a nie jak wcześniej „Mission Winnow Scuderia Ferrari".

Z kolei we wtorek podczas targów Genewa Motor Show dyrektor zarządzający włoską firmą, Louis Camilleri zakomunikował, iż zespół wystąpi w Grand Prix Australii bez logotypów z hasłem przedsiębiorstwa Philip Morris. Dotyczy się to nie tylko samochodów, ale również i strojów kierowców.

„Były problemy z departamentem zdrowia [w Australii] i nie było czasu, by Philip Morris znalazł rozwiązanie” – zakomunikował Louis Camilleri. „[Mission] Winnow nie jest marką i nie ma nic wspólnego z tytoniem, ponieważ dotyczy on przejścia z produktów tytoniowych na elektroniczne.”

„W każdym razie w Australii będziemy mieli niespodziankę dla fanów na samochodzie.”

Nie jest pewne, czy po inaugurującym sezon Grand Prix stajnia z Maranello powróci do swojej pierwotnej nazwy zawierającej „Mission Winnow”. Zgodnie z regulaminem Formuły 1 zespoły muszą powiadomić Międzynarodową Federację Samochodową z tygodniowym wyprzedzeniem przed rundą o jakichkolwiek zmianach w swoich zgłoszeniach.

Pliki Cookie

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone