Dublet Ferrari i piąte zwycięstwo Sebastiana Vettela podczas GP Singapuru

Dobra strategia Ferrari przyczyniła się do dubletu kierowców włoskiej stajni podczas nocnego wyścigu o GP Singapuru. Zwycięstwo przypadło jednak nie Charlesowi Leclerowi, a Sebastianowi Vettelowi, dla którego jest to pierwsza wygrana po ponad rocznej przerwie. Żaden z kierowców Mercedesa nie stanął na podium, ponieważ trzecia lokata należała do Maxa Verstappena.

Pierwsza pozycja Charlesa Leclerca tuż po starcie wyścigu była niezagrożona, zwłaszcza, że drugi Lewis Hamilton musiał bronić się przed atakami Sebastiana Vettela.

Na drugim końcu stawki Robert Kubica szybko awansował na szesnastą pozycję, choć po chwili wyprzedził go Daniel Ricciardo, który został zdyskwalifikowany z kwalifikacji. Problemy mieli Carlos Sainz, który spadł na ostatnią pozycję w wyniku przebitej opony oraz George Russell, w samochodzie którego uszkodzone zostało przednie skrzydło po kontakcie z Danielem Ricciardo.

Już na drugim okrążeniu do alei serwisowej musiał zjechać także Nico Hulkenberg, którego mechanicy zdecydowali się na zmianę opon, ale kierowca Renault wznowił wyścig dopiero na osiemnastym miejscu. To Hulkenberg był kierowcą, który doprowadził do przebicia opony w samochodzie Carlosa Sainza na początku wyścigu.

Różnice pomiędzy czołową szóstką były niewielkie i oscylowały w granicach sekundy. Większy dystans dzielił już Lando Norrisa do Alexa Albona, ponieważ między kierowcami utrzymywała się różnica na poziomie trzech sekund. Za kierowcą McLarena podążał Antonio Giovinazzi, Kevin Magnussen i Pierre Gasly.

Gorszym tempem dysponował natomiast partner zespołowy Gasly'ego, Daniił Kwiat, który stracił kilka pozycji na rzecz Ricciardo i duetu Racing Point, a po zjeździe do alei serwisowej kontynuował wyścig na osiemnastej lokacie. Jednak zmiana opon na twarde pozwoliła rosyjskiemu kierowcy zanotować kilka rekordowych pomiarowych okrążeń.

Strategia Ferrari daje Vettelowi pierwszą pozycję

Na dwudziestym okrążeniu Sebastian Vettel i Max Verstappen jako pierwsi z czołowych kierowców zjechali do alei serwisowej na zmianę opon, a akcję na torze wznowili na dziesiątej (Vettel) i dwunastej (Verstappen) pozycji.

Różnica pomiędzy liderem wyścigu a Lewisem Hamilton wynosiła zaledwie 0.6s, ale Ferrari zdecydowało się ściągnąć swojego podopiecznego do alei serwisowej, aby założyć w jego samochodzie twardą mieszankę opon. Leclerc na tor powrócił na za Sebastianem Vettelem, ale strategia ta miała na celu utrzymanie za sobą kierowców Mercedesa po ich pit stopie, ponieważ na świeżym komplecie opon Ferrari było zdecydowanie szybsze niż Mercedesy na aktualnych.

I tak też się stało - po obu pit stopach duetu Mercedes, Sebastian Vettel i Charles Leclerc utrzymali się przed Srebrnymi Strzałami, podobnie jak Max Verstappen z Red Bull Racing.

GP Singapuru nie mogło się obyć bez neutralizacji

Na 36. okrążeniu na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa po tym jak do kontaktu doszło pomiędzy Georgem Russellem a Romainem Grosjeanem, który uderzył w bolid Williamsa i uderzył w ścianę. Dla Brytyjczyka oznaczało to koniec rywalizacji w wyścigu o GP Singapuru. Tym samym po raz pierwszym w sezonie 2019 kierowca ekipy Williams wycofał się z wyścigu.

Po wznowieniu rywalizacji na czołowych lokatach nie doszło do zmian. Walka zazębiła się natomiast pomiędzy Lancem Strollem a Pierrem Gaslym, który udanym manewrem wyprzedził kierowcą Racing Point. W samochodzie Strolla przebita została jednak opona, co zmusiło go do natychmiastowego zjazdu do alei serwisowej.

Na kolejnym okrążeniu problemy miał także Sergio Perez, który wyraźnie zwolnił i ostatecznie zatrzymał się na wyjeździe z trzynastego zakrętu. Po raz drugi na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa.

Nie był to jednak koniec wyjazdów na tor przez Bernda Mailandera. Trzecia neutralizacja wywołana została przez kolizję Daniiła Kwiata i Kimiego Raikkonena, a uszkodzone zawieszenie w bolidzie Alfy Romeo uniemożliwiło Finowi kontynuowanie rywalizacji w wyścigu.

Do samej mety wyścigu nie doszło do zmian i Sebastian Vettel mógł cieszyć się pierwszym swoim zwycięstwem po rocznej przerwie. Za sprawą drugiej pozycji Charlesa Leclerca, Ferrari wywalczyło dublet, co jest pierwszym takim osiągnięciem w historii GP Singapuru.

Max Verstappen zapewnił ekipie Red Bull Racing trzecią pozycję, ale jego strata do zwycięzcy wyścigu wyniosła ponad 3.8 sekundy. Lewis Hamilton i Valtteri Bottas finiszowali na czwartej i piątej pozycji.

Alex Albon nocne GP Singapuru zakończył na szóstym miejscu przed Lando Norrisem i Pierrem Gaslym. Czołową dziesiątkę zamykali Nico Hulkenberg oraz Antonio Giovinazzi.

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Okr Strata KM/H Naj okr
1. 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari 1:58:33.667 61 156.226 1:44.802 57
2. 16 Charles Leclerc Scuderia Ferrari 1:58:36.308 61 2.641 2.641 156.168 1:44.723 59
3. 33 Max Verstappen Aston Martin Red Bull Racing 1:58:37.488 61 3.821 1.180 156.142 1:45.176 56
4. 44 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas Motorsport 1:58:38.275 61 4.608 0.787 156.125 1:44.914 58
5. 77 Valtteri Bottas Mercedes AMG Petronas Motorsport 1:58:39.786 61 6.119 1.511 156.091 1:43.534 58
6. 23 Alexander Albon Aston Martin Red Bull Racing 1:58:45.330 61 11.663 5.544 155.970 1:45.260 59
7. 4 Lando Norris McLaren F1 Team 1:58:48.436 61 14.769 3.106 155.902 1:45.716 58
8. 10 Pierre Gasly Red Bull Toro Rosso Honda 1:58:49.214 61 15.547 0.778 155.885 1:45.769 58
9. 27 Nico Hulkenberg Renault F1 Team 1:58:50.385 61 16.718 1.171 155.859 1:45.765 59
10. 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing 1:58:51.522 61 17.855 1.137 155.835 1:45.630 59
11. 8 Romain Grosjean Rich Energy Haas F1 Team 1:59:09.103 61 35.436 17.581 155.451 1:46.274 54
12. 55 Carlos Sainz McLaren F1 Team 1:59:09.641 61 35.974 0.538 155.440 1:45.969 41
13. 18 Lance Stroll SportPesa Racing Point F1 Team 1:59:10.086 61 36.419 0.445 155.430 1:44.896 57
14. 3 Daniel Ricciardo Renault F1 Team 1:59:11.327 61 37.660 1.241 155.403 1:45.915 55
15. 26 Daniil Kvyat Red Bull Toro Rosso Honda 1:59:11.845 61 38.178 0.518 155.392 1:44.371 57
16. 88 Robert Kubica ROKiT Williams Racing 1:59:20.691 61 47.024 8.846 155.200 1:46.793 59
17. 20 Kevin Magnussen Rich Energy Haas F1 Team 2:00:00.189 61 86.522 39.498 154.348 1:42.301 58
Niesklasyfikowani
7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo Racing 1:36:21.711 49 +12 okr +12 okr 154.386 1:47.062 18
11 Sergio Perez SportPesa Racing Point F1 Team 1:20:32.029 42 +19 okr +7 okr 158.325 1:46.683 15
63 George Russell ROKiT Williams Racing 1:02:56.102 34 +27 okr +8 okr 163.983 1:48.285 29
Najszybsze okrążenie
20 Kevin Magnussen Rich Energy Haas F1 Team 1:42.301 178.168 KM/H 58