Charles Leclerc najszybszy w pierwszym treningu na torze Sochi Autodrom

Kierowca zespołu Scuderia Ferrari, Charles Leclerc, uzyskał najlepszy czas podczas pierwszej sesji treningowej przed Grand Prix Rosji.

Sesja rozpoczęła się o godzinie 10:00 czasu polskiego. Kierowców i kibiców przywitało pochmurne niebo. Temperatura powietrza na początku sesji wynosiła 23 stopnie Celsjusza, natomiast asfalt był o jeden stopień cieplejszy.

Jako pierwszy na torze pojawił się Lando Norris, a za nim do wyjazdu na okrążenia instalacyjne ustawili się Max Verstappen oraz Lance Stroll.

Pierwszym kierowcą, który wyjechał na swoje okrążenie pomiarowe był Max Verstappen. Młody Holender zachęcany przez swojego inżyniera, aby naciskał, jednak uważał na tarki, nie ukończył jednak swojego przejazdu, zjeżdżając pod koniec okrążenia do alei serwisowej. Pierwsze dwadzieścia minut sesji treningowej upłynęło głównie pod znakiem wyjazdów instalacyjnych

Pierwszą żółtą flagę na torze ogłoszono za sprawą Daniiła Kwiata. Awarii w bolidzie Rosjanina uległ układ paliwowy. Ponieważ samochód Toro Rosso zatrzymał się w niebezpiecznym miejscu, wkrótce na torze ogłoszony został wirtualny samochód bezpieczeństwa. Porządkowi jednak szybko uporali się z usunięciem samochodu i kierowcy mogli wrócić do normalnego tempa przejazdów.

Na godzinę przed zakończeniem sesji najszybszym czasem legitymował się Charles Leclerc (1:37.539). Monakijczyk wyprzedzał swojego kolegę z ekipy Sebastiana Vettela (1:36.741) oraz Daniela Ricciardo (1:37.605).

Świeża nawierzchnia toru w Soczi dawała się kierowcom w we znaki. Antonio Giovinazzi wypadł z toru w efektownym poślizgu, będąc sprawcą kolejnej żółtej flagi. Na szczęście szerokie pobocza toru pozwoliły mu uniknąć kontaktu z barierą i powrócić na tor. Podobne problemy miał również Carlos Sainz oraz Daniel Ricciardo, który na hamowaniu bardzo mocno blokował swoje koła. Niecodzienny incydent miał również miejsce w dojeździe do alei serwisowej. Lewis Hamilton jadący za Romainem Grosjeanem musiał gwałtownie zjechać w stronę garaży FIA, aby uniknąć zderzenia z Francuzem, który bardzo mocno zwolnił wjeżdżając do pitlane.

Po upływie połowy pierwszej sesji treningowej na czele tabeli z czasami znajdował się Lewis Hamilton. Brytyjczyk, który skarżył się przez radio na problemy z hamulcami, uzyskał czas 1:36.031. Czas ten został jednak szybko poprawiony przez Valtteriego Bottasa, który na pośredniej mieszance uzyskał wynik 1:35.551.

Warunki na torze poprawiały się z każdym okrążeniem. Nawierzchnia stawała się coraz bardziej nagumowana, a jej temperatura wzrosła do 29 stopni, dzięki czemu kierowcy osiągali coraz lepsze czasy okrążeń. Na pół godziny przed końcem sesji najlepszy czas padł łupem Sebastiana Vettela. Niemiec na miękkich oponach uzyskał czas 1:35.005, wyprzedzając Bottasa na oponach pośrednich (+0.193) oraz Alexa Albona (+0.873).

Ostatnie pół godziny sesji upłynęło głównie pod znakiem długich przejazdów. Jednakże, kierowcy Ferrari zdołali w warunkach sporego ruchu na torze uzyskać bardzo dobre czasy. Charles Leclerc z czasem 1:34.462 wyprzedzał Maxa Verstappena (+0.082) oraz Sebastiana Vettela (+0.543). Kierowcy Mercedesa na długich przejazdach tracili do Ferrari blisko sekundę, jednak należy pamiętać, że srebrne samochody jako jedyne korzystały z opon pośrednich, uzyskując swoje najlepsze czasy okrążeń.

Pod koniec sesji treningowej Valtteri Bottas doznał awarii tylnego skrzydła, które nie zamknęło się podczas hamowania do jednego z zakrętów. Fin został o tym natychmiast powiadomiony przez swojego inżyniera wyścigowego i wezwany do garażu. Końcówka sesji była także pechowa dla Daniela Ricciardo, który wypadając z toru, uderzył tyłem bolidu w bandę, niszcząc tylne skrzydło w swoim samochodzie.

Pierwsza sesja treningowa zakończyła się z najlepszym czasem uzyskanym przez Charlesa Leclerca (1:34.462). Za nim w klasyfikacji znaleźli się Max Verstappen (1:34.544) i Sebastian Vettel. Pierwszą piątkę uzupełnili kierowcy Mercedesa: Valtteri Bottas (1:35.198) oraz Lewis Hamilton (1:35.411). Stawkę kierowców zamknęli George Russel (1:38.520), Daniił Kviat (1:38.550) oraz Robert Kubica (1:38.670).

Ponieważ ewolucja nawierzchni toru w Soczi postępuje bardzo szybko, ciężko jest wnioskować o prawdziwej formie zespołów. Jedno jest jednak pewne – walka, szczególnie w środku stawki zapowiada się bardzo emocjonująco, zważywszy na bardzo małe różnice pomiędzy czasami, jakie uzyskali kierowcy.

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Okr Strata
1. 16 Charles Leclerc Scuderia Ferrari 1:34.462 20
2. 33 Max Verstappen Aston Martin Red Bull Racing 1:34.544 25 0.082
3. 5 Sebastian Vettel Scuderia Ferrari 1:35.005 20 0.543
4. 77 Valtteri Bottas Mercedes AMG Petronas Motorsport 1:35.198 28 0.736
5. 44 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas Motorsport 1:35.411 22 0.949
6. 23 Alexander Albon Aston Martin Red Bull Racing 1:35.484 22 1.022
7. 27 Nico Hulkenberg Renault F1 Team 1:35.740 21 1.278
8. 3 Daniel Ricciardo Renault F1 Team 1:36.287 20 1.825
9. 11 Sergio Perez SportPesa Racing Point F1 Team 1:36.321 27 1.859
10. 8 Romain Grosjean Rich Energy Haas F1 Team 1:36.516 23 2.054
11. 55 Carlos Sainz McLaren F1 Team 1:36.523 28 2.061
12. 10 Pierre Gasly Red Bull Toro Rosso Honda 1:36.538 25 2.076
13. 20 Kevin Magnussen Rich Energy Haas F1 Team 1:36.596 21 2.134
14. 18 Lance Stroll SportPesa Racing Point F1 Team 1:36.714 26 2.252
15. 7 Kimi Raikkonen Alfa Romeo Racing 1:36.770 22 2.308
16. 4 Lando Norris McLaren F1 Team 1:36.844 30 2.382
17. 99 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Racing 1:37.328 18 2.866
18. 63 George Russell ROKiT Williams Racing 1:38.520 27 4.058
19. 26 Daniil Kvyat Red Bull Toro Rosso Honda 1:38.550 5 4.088
20. 88 Robert Kubica ROKiT Williams Racing 1:38.670 29 4.208