Formuła 1

Grand Prix Bahrajnu na torze w Sakhir

Brawn: Efekt nowych regulacji aerodynamicznych zaczął być odczuwalny

Ross Brawn, dyrektor zarządzający motorsportem w Formule 1 uważa, że Grand Prix Bahrajnu na torze w Sakhir pokazało zalety nowych regulacji odnośnie aerodynamiki, które zostały wprowadzone na tegoroczny sezon wyścigowy.

Największym problemem dla kierowców ścigających się w Formule 1 była rywalizacja koło w koło, a także wyprzedzanie, czego powodem była skomplikowana aerodynamika przedniego skrzydła, która uniemożliwiała podążanie za poprzedzającym kierowcą z powodu brudnego powietrza.

Formuła 1 postanowiła pomóc kierowcom i całemu widowisku, wprowadzając nowe regulacje aerodynamiczne wokół prostszych i większych skrzydeł.

Brawn przyznał, że nowe regulacje pomogły w kwestii wyprzedzania w Australii, w porównaniu do sezonu 2018, jednak jeszcze bardziej było to widoczne w Bahrajnie.

"Efekt nowych regulacji aerodynamicznych zaczął być odczuwalny w Melbourne i był jeszcze bardziej widoczny w Sakhir" - powiedział Ross Brawn.

"Zmiany zostały wprowadzone, aby poprawić zdolność kierowców do bliskiego ścigania się i wydają się działać. Powiedziałbym, że widzimy tylko pierwsze oznaki zachęcające do tego, a kierowcy pokazali ciekawe rywalizacje, zwłaszcza w Bahrajnie."

"Nie chodzi tylko o nowe zasady, jednak "show", które widzieliśmy podczas dwóch pierwszych wyścigów, co napawa mnie optymizmem w świetle reszty sezonu. W Szanghaju, za niespełna dwa tygodnie, zobaczymy, czy poprawa się powtórzy" - dodał Brytyjczyk.

Od początku sezonu opinie na temat nowych regulacji aerodynamicznych mają swoich zwolenników i przeciwników, z niewielkim odchyleniem na stronę pozytywną, po której są Romain Grosjean i Daniel Ricciardo. Obaj kierowcy twierdzą, że śledzenie innego bolidu jest teraz prostsze.

Odmiennego zdania jest natomiast Lewis Hamilton, który uważa, że poprawki na ten sezon nic nie zmieniły: "Nie ma żadnej różnicy. Jest nadal okropnie" - przyznał pięciokrotny mistrz świata.

Ross Brawn jest jednak optymistą, co do nowych regulacji, które po części pokazały odpowiedni kierunek zmian. Na pełną analizę wpływu nowych zasad aerodynamicznych trzeba będzie poczekać do kolejnych wyścigów, które będą odbywać się na różnych torach wyścigowych, bardziej lub mniej wykorzystujących aerodynamikę i miejsc do wyprzedzania.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone