Formuła 1

Alexander Albon - Aston Martin Red Bull Racing

Błąd i uderzenie w bandę kończą przedwcześnie kwalifikacje Albona

Sesja kwalifikacyjna zakończyła się przedwcześnie dla Alex Albona, który niestety obrócił się na torze i ostatecznie zajął dziewiętnastą pozycję.

Weekend wyścigowy w Rosji rozpoczął się z pewnymi problemami dla młodego Taja, ale z sesji na sesję jego pewność siebie w aucie rosła. Niestety w najważniejszym momencie nie obyło się bez błędów.

„Nie ma o czym mówić, po prostu 'podpaliłem się', jak Max w FP3 i straciłem tył auta" - przyznał Alexander Albon, po swoim niepowodzeniu w kwalifikacjach. "W tym zakręcie był wiatr w plecy i złapał mnie. Był to głupi błąd i jest to frustrujące."

"Nie czułem się pewnie w samochodzie podczas weekendu i zmagałem się z pewnymi problemami od czasu pierwszego treningu, ale potem wszystko zaczęło się łączyć i czułem się wyraźnie lepiej, złapałem rytm na kwalifikacje."

"Myślę, że to jeden z tych torów, gdzie jeśli choć w jednym zakręcie nie czujesz się pewnie, to nie będziesz czuł się pewnie w żadnym i właśnie tak czułem się do kwalifikacji."

"Jestem jednak optymistycznie nastawiony, ponieważ samochód sprawuje się dobrze na dłuższych przejazdach i można tutaj wyprzedzać. W przeszłości zdarzało się, że mimo startu z tyłu stawki, podczas wyścigu można się było piąć, dlatego jutro damy z siebie wszystko."

Z kolei Max Verstappen spodziewał się, że na torze takim jak Soczi, gdzie moc jest tu wysuwana na jeden z pierwszych planów, nie będzie w stanie konkurować z Ferrari, czy Mercedesem. Wprawdzie Holendrowi udało się przedzielić obu kierowców ekipy srebrnych strzał, lecz nałożona kara cofnie go na starcie o pięć pozycji.

"Spodziewałem się, że kwalifikacje będą dla nas trudne na tak wrażliwym dla mocy torze, ale okrążenie było dobre i nic więcej nie mogłem z niego wydobyć" - przyznał Max Verstappen.

"Wygląda na to, że wiatr miał wpływ na nasz ostatni sektor, który normalnie jest naszym najmocniejszym punktem, więc nie mogłem skorzystać w pełni z potencjału auta."

"Wczorajszy dzień był pozytywny, ale Ferrari nie odkręciło do końca silnika, ponieważ zawsze robią to na kwalifikacje, co zresztą można było dzisiaj zobaczyć. Na tym obiekcie znajdują się głównie zakręty o kącie dziewięćdziesięciu stopni i są krótkie, dlatego nie można zyskać na wyjeździe. Niemniej jednak czwarta pozycja i rozdzielenie Mercedesów jest dobrym osiągnięciem."

"Ze względu na karę i start z dziewiątej pozycji musimy odnotować czysty start, być czujnymi i mieć nadzieję, że ludzie dookoła nas zrobią to samo. Myślę, że realistyczny cel to prawdopodobnie piąta pozycja, ale oczywiście postaramy się zrobić wszystko lepiej."

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone