Formuła 1

Charles Leclerc - Scuderia Ferrari Mission Winnow

Binotto: Naszym głównym problemem są opony

Szef zespołu Ferrari, Mattia Binotto, w tym sezonie nie ma łatwego życia, a wszystko przez notoryczne przegrane z zespołem Mercedes. W jednej z najnowszych wypowiedzi Binotto stwierdził, że ekipa z Maranello nie musi rozważać wprowadzenia nowej konstrukcji przedniego skrzydła.

Przednie skrzydła były jedną z większych rewolucji wprowadzonych na sezon 2019. Regulacje dotyczące uproszczenia przednich płatów mają za zadanie zredukować "brudne powietrze" za bolidami, co miało pozwolić w łatwiejszy sposób podróżować za poprzedzającym bolidem oraz wykonanie manewru wyprzedzania. Inżynierowie oraz kierowcy nie są jednogłośni, czy wprowadzone zmiany przyniosły zamierzony skutek.

Według Binotto Ferrari nie popełniło błędu podczas projektowania przedniego płata i nie widzi podstaw do tego, by zespół musiał zmieniać koncepcję w tym sezonie.

"Nie widzę powodów, dla których musielibyśmy zmieniać w tym sezonie koncepcję naszego przedniego skrzydła. Nasza wizja różni się od tej, którą używa zespół Mercedes, jednak nie jest to powód, aby dokonywać takich zmian w tym momencie" - powiedział Binotto.

"Projekt Mercedesa został przez nas sprawdzony przed sezonem i był to jeden z kroków rozwojowych naszego projektu. Przed nami jeszcze wiele wyścigów, w których będziemy dogłębnie analizować czy ta koncepcja była na pewno trafiona."

Zdaniem szefa zespołu główny problem Ferrari polega na oponach, a dokładnie na najbardziej miękkich mieszankach, na których zespół ma poważne problemy z przyczepnością.

"Nasz główny problem w tym momencie polega na oponach. Brakuje nam w każdym weekendzie przyczepności, co odbija się na naszym tempie i ogólnej stracie do Mercedesa."

"Największe problemy nasza konstrukcja ma z najbardziej miękkimi mieszankami. Musimy szybko sprawić, żeby nasze bolidy zaczęły współpracować w idealnej harmonii z oponami, w innym przypadku, będzie to ciężki sezon dla całego naszego zespołu" - podsumował Binotto.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone