Formuła 1

Eleven Sports, nadawca telewizyjnych kanałów sportowych, nabył prawa do pokazywania wyścigów Formula 1 do końca sezonu 2022. Eleven Sports zawarł z Formula 1 umowę, na mocy której uzyskał wyłączne prawa do transmitowania w całości Mistrzostw Świata Formuły 1 na terytorium Polski w sezonach 2020, 2021 oraz 2022.

Źródło: Eleven Sports

Zespół Ferrari nie rozpoczął sezonu 2019 zgodnie z oczekiwaniami. Przewaga Mercedesa jest wyraźna, a co więcej, żaden z kierowców ekipy z Maranello nie stanął nawet na podium w Australii.

Charles Leclerc był bardzo rozczarowany po sobotniej sesji kwalifikacyjnej przed pierwszym wyścigiem sezonu 2019, Grand Prix Australii. Monakijczyk do niedzielnego wyścigu wystartuje dopiero z piątej pozycji.

Zespół McLaren odnotował w Australii jeden z lepszych wyników w kwalifikacjach w ostatnim czasie. Debiutujący w Formule 1 Lando Norris zakwalifikował się do Q3 i ostatecznie zajął ósmą lokatę. Ostatni tak dobry rezultat w kwalifikacjach odnotował Fernando Alonso w Monako w 2018, gdzie był siódmy.

Liberty Media w 2017 roku przejęło Formułę 1 za 4.6 mld dolarów, umieszczając ją na giełdzie Nasdaq z oznacznikiem FWONK. Firma posiadła prawa handlowe do F1 do 2110 roku, jednak w sporcie istnieją oddzielne umowy dwustronne, określające warunki handlowe zespołów. Zobowiązują one także zespoły do ścigania się w F1, ale co najważniejsze, wygasają z końcem przyszłego roku.

Źródło: Forbes

Wprawdzie pierwsze Grand Prix nie zawsze oddaje idealny układ stawki danego sezonu, jednak już można odnieść wrażenie, że Mercedes ponownie będzie rozdawał karty, o czym świadczą wyniki pierwszych dwóch sesji treningowych w Australii.

Robert Kubica nie krył swojego niezadowolenia po piątkowych dwóch sesjach treningowych, w których Williams musiał zmagać się z dużym brakiem przyczepności. Obaj kierowcy Williamsa treningi zakończyli na dwóch ostatnich miejscach.

Sezon 2019 zbliża się wielkimi krokami, więc jest to odpowiedni moment na zapowiedz tego, co czeka nas w nadchodzącym sezonie, podczas zaplanowanych dwudziestu jeden rund Mistrzostw Świata Formuły 1. W poniższym tekście zajmiemy się analizą tego, co czeka nas w mistrzostwach świata: "Grupy B".

Poranek w Melbourne przyniósł dla wszystkich kibiców Formuły 1 bardzo przykrą wiadomość, jaką jest informacja o nagłej śmierci Charliego Whitinga, który zmarł w wyniku zatoru płucnego. Robert Kubica był bardzo zaskoczony i zasmucony taką informacją, i jak sam stwierdził, będzie brakowało w środowisku F1 takiej osoby jaką był Charlie Whiting, gdyż był jedną z ikon tego sportu.

Rozbudowana aerodynamika, złożona jednostka napędowa składająca się z kilku elementów składowych oraz wiele zaawansowanych systemów. Po środku tej skomplikowanej maszyny człowiek, który ma za zadanie sterować całym autem, jednak nie byłoby to możliwe bez odpowiedniego narzędzia jakim jest kierownica.

Do sezonu 2021 pozostało jeszcze sporo czasu, jednak mimo wielu propozycji zmian, jakie mają mieć miejsce właśnie w 2021 roku, to jednak nic nie zostało dotychczas potwierdzone. Według Rossa Brawna już wkrótce, a dokładnie przed przerwą letnia, poznamy wiele dokładnych szczegółów związanych z rewolucją, jaka czeka nas w 2021 roku.

Problemy, jakie dotknęły zespół Force India (aktualnie Racing Point) w sezonie 2018, odbiły się dość poważnie na rozwoju tegorocznej konstrukcji. W związku z opóźnieniami na przedsezonowych testach w Montmelo ekipa Racing Point pojawiła się z bolidem z sezonu 2018 wyposażonym w wymagane tegoroczne elementy aerodynamiczne.

Przed Valtterim Bottasem najważniejszy sezon w jego dotychczasowej karierze, ponieważ musi pokazać swoją wartość Mercedesowi, gdyż jego pozycja w zespole aktualnie wisi na włosku, szczególnie po bardzo kiepskich w jego wykonaniu ubiegłorocznych mistrzostwach. Dodatkową presję na Finie wywierają spekulacje mówiące, że na jego miejsce jest już szykowany Estaban Ocon. Francuski kierowca miałby wrócić do regularnego ściągania się w F1 w barwach zespołu Mercedes w sezonie 2020.

Prezydent FIA Jean Todt w trakcie międzynarodowych targów samochodowych, które odbyły się w zeszłym tygodniu w Genewie, powiedział, że chce wprowadzić do Formuły 1 kolejne zmiany, tym razem dotyczące zwiększenia liczby zespołów startujących w Formule 1, z 10 do 12 ekip.

Wielkimi krokami zbliża się rozpoczęcie sezonu 2019, które tradycyjnie odbędzie się na ulicznym torze w Melbourne. Początek roku z pewnością nie będzie łatwy dla ekipy z Grove, ale mimo wielkich problemów, zarówno kadrowych, jak i technicznych związanych z bolidem, rusza w bojowych nastrojach na pierwszy wyścig sezonu 2019. W czwartek, 14 marca na godzinę 6:00 (czasu polskiego), zaplanowana jest pierwsza oficjalna konferencja kierowców, w której weźmie udział Robert Kubica.

Już za tydzień Robert Kubica weźmie udział w swoim pierwszym wyścigu Formuły 1 od momentu wypadku w Ronde di Andora w 2011 roku. Polski kierowca musiał pokonać wiele przeciwności, aby zrealizować swój największy cel, jakim był powrót na tory F1. W rozmowie z The Guardian przyznał, że to nie forma jego ciała i uporanie się z fizycznymi ograniczeniami było najtrudniejszym zadaniem, a psychiczne przystosowanie się do nowej sytuacji.

W związku z urlopem obecnego szefa działu technicznego Paddy'ego Lowe'a, w mediach branżowych pojawia się coraz więcej spekulacji na temat jego przyszłości w zespole z Grove. Potencjalnym następcą miałby zostać Rob Smedley, który w przeszłości pracował już w brytyjskim zespole.

W ostatnim czasie problemy nie opuszczają ekipy z Grove. Według serwisu "Autosport" szef działu technicznego Williamsa Paddy Lowe, opuścił fabrykę tydzień przed rozpoczęciem sezonu i udał się na urlop, tłumacząc się problemami osobistymi. Informacja ta została już również potwierdzona przez rzecznika prasowego zespołu.

W ubiegłym tygodniu promotorzy wyścigu w Meksyku poinformowali, że ich negocjacje w sprawie finansowania wyścigu zakończyły się porażką i runda prawdopodobnie wypadnie z przyszłorocznego kalendarza F1. Władze F1 chcą jednak za wszelką cenę utrzymać wyścig w Meksyku.

Szef Pirelli, Mario Isola jest bardzo zaskoczony tempem, jakie prezentują tegoroczne konstrukcje zespołów. Najlepszy czas Sebastiana Vettela – 1:16.221 –  okazał wynikiem o prawie sekundę lepszym niż ten z zeszłorocznych testów (Vettel uzyskał wówczas rezultat 1:17.182).

Według włoskiego Motorsportu FIA w dość szczegółowy sposób zainteresowała się elementami przedniego zawieszenia oraz lusterkami, które były zainstalowane w FW42 podczas zeszłotygodniowych testów. Z ich inspekcji wynikło, że zespół Williams musi wymienić wcześniej wspominane elementy, ponieważ są niezgodne z aktualnym regulaminem.

Wiele osób podczas przedsezonowych testów na torze w Montmelo zwróciło uwagę na ciasne upakowanie jednostki napędowej Hondy w bolidach Red Bulla oraz Toro Rosso. Jak się jednak okazało ta modyfikacja nie przyniosła zamierzonego skutku i prawdopodobnie już wkrótce w bolidach obu ekip pokrywa silnika pojawi się w innym uproszczonym kształcie.

Robert Kubica, który podczas ostatniego dnia testowego na torze w Montmelo uzyskał czas 1:18.993 i zdołał pokonać 90 okrążeń, nie krył frustracji po kolejnej niezbyt udanej sesji. Według szefa działu technicznego zespołu, Paddy’ego Lowe’a do południa wszystko szło zgodnie z planem, jednak po przerwie obiadowej Williams napotkał problemy związane z zużyciem kilku części, których zamienników zespół nie posiadał na miejscu.

Pliki Cookie

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone