Formuła 1

Podczas wyścigu o GP Brazylii Robert Kubica otrzymał pięciosekundową karę za niebezpieczny wyjazd ze swojego stanowiska serwisowego. Niewiele brakowało, a Polak zderzyłby się z Maxem Verstappenem, który w tym samym momencie opuszczał aleję serwisową.

Pierre Gasly zdobył sensacyjne drugie miejsce w wyścigu o Grand Prix Brazylii, zdobywając jednocześnie trzecie podium dla Toro Rosso i pierwsze w swojej karierze.

Valtteri Bottas, który po przesunięciu Charlesa Leclerca wystartuje do dzisiejszego wyścigu z czwartek pola, stwierdził, że jego tempo w kwalifikacjach było maksimum, co można było tego dnia wyciągnąć z konstrukcji Mercedesa. Fiński kierowca zaznaczył również, że słabość Mercedesa w Brazylii jest spowodowana wysokim położeniem toru.

Romain Grosjean oraz Kevin Magnussen zakończyli sesję kwalifikacyjną w Brazylii na odpowiednio ósmym i dziesiątym miejscu. Awans obu kierowców ekipy Haas do Q3 był niesamowicie dobrym rezultatem i bardzo pozytywnie przyjętym przez zespół, zwłaszcza po tak trudnym okresie, jaki ekipa ma za sobą.

Sebastian Vettel, który ukończył sobotnią sesję kwalifikacyjną na drugiej pozycji, skorzystał na konferencji prasowej z okazji do rewanżu względem Maxa Verstappena, który po wyścigu w Austin sugerował, że Ferrari mogło oszukiwać na płaszczyźnie jednostki napędowej.

Weekend na torze Interlagos miał być kluczowym momentem w sprawie domniemanej nielegalności jednostki napędowej Ferrari. Ekipa z Maranello mimo mało miarodajnych warunków zaprezentowała w piątek swój potencjał, który jeszcze prawdopodobnie minimalnie wzrośnie w trakcie sesji kwalifikacyjnej, gdy zespół uwolni pełną moc swojego silnika.

W ostatnich dniach najgłośniejszym tematem w środowisku Formuły 1 jest odnowienie umowy Concorde Agreement, która wygasa po sezonie 2020. W toku bardzo gorących negocjacji kilka zespołów nie wykluczyło potencjalnego opuszczenia królowej motosportu po zakończeniu przyszłorocznych zmagań. Jednym z tych zespołów jest ekipa Mercedesa.

Robert Kubica przed Grand Prix Brazylii na torze Interlagos podsumował swój sezon, a także odniósł się do swojego wyniku w 2009 roku, w którym również zmagał się z problemami w zespole BMW. Polak mimo słabych wyników kończy rok startów w Williamsie z pewnym zadowoleniem.

Echa opublikowanej w Austin dyrektywy, która zdaniem Maxa Verstappena miała wpływ na spadek wydajności bolidów Ferrari, nadal nie milkną. Jak informuje włoska prasa, prawnicy zespołu z Maranello tuż po zakończeniu weekendu w Austin zajęli się sprawą dotyczącą ostatniej wypowiedzi medialnej Maxa Verstappena, która uderza w dobre imię zespołu Ferrari.

Wygrana w Austin była czwartym tryumfem Valtteriego Bottasa w tegorocznym sezonie Formuły 1. Fiński kierowca dysponował dobrym tempem przez większość weekendu i wypadł lepiej na tle swojego partnera zespołowego, Lewisa Hamiltona

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone