Formuła 1

Trwające przedsezonowe testy potwierdzają jak na razie lepszą formę zespołu Williams. Wprawdzie na ostateczną dyspozycję przyjdzie jeszcze poczekać, jednak w tym roku zespół nie musi zmagać się z tak poważnymi problemami jak rok temu, kiedy nie byli w stanie zapewnić samochodu na pierwszą turę testów.

Poranne warunki pogodowe, wiatr i mokra nawierzchnia miały wpływ na przebieg porannej czwartkowej sesji testowej. Jednak przejazdy Maxa Verstappena zostały zakłócone także przez incydent kierowcy, który w piątym zakręcie miał uślizg i nie był w stanie o własnych możliwościach powrócić na tor.

Sergio Perez odnotował trzeci najlepszy czas podczas pierwszego dnia drugiej tury zimowych testów w Barcelonie i jest zadowolony – pomimo drobnych problemów – z dzisiejszego popołudnia spędzonego na torze.

Nico Hulkenberg, który po zakończeniu ubiegłego sezonu pożegnał się z Formułą 1, twierdzi, że krytyka słabszej formy i postawy Sebastiana Vettela jest niesłuszna i przedwczesna. Według niego, Niemiec wciąż ma szansę na odbudowanie swojej reputacji.  

Międzynarodowa Federacja Samochodowa zezwoliła zespołom F1 na stosowanie systemu Dual Axis Steering (DAS) tylko do końca sezonu 2020. Od 2021 roku system DAS będzie uznanawany za nielegalny.

Drugiego dnia przedsezonowych testów za kierownicą bolidu McLaren zasiadł Lando Norris. Młody Brytyjczyk wykonał 136 okrążeń, choć wynik 1:18.474 zapewnił mu zaledwie dziesiąty rezultat. Najważniejsze było jednak zdobyte doświadczenie i pozyskanie kolejnych cennych danych.

Carlos Sainz zaliczył dziś 161 okrążeń w tegorocznym samochodzie McLarena, oznaczonym symbolem MCL35. Skomentował nową maszynę jako „duży krok naprzód” względem ubiegłorocznej konstrukcji.

Charles Leclerc zastąpił dziś Sebastiana Vettela w kokpicie SF1000 podczas pierwszego dnia przedsezonowych testów w Barcelonie. Powodem niedyspozycji Niemca było złe samopoczucie.

Dla zespołu Mercedes pierwszy dzień przedsezonowych testów był bardzo pracowity - niemiecki skład przejechał ponad 800 kilometrów na torze Barcelona-Catalunya. Najlepszy czas dnia odnotował Lewis Hamilton, a na drugiej pozycji meldował się Valtteri Bottas.

Jednak nie pomiarowe czasy okrążeń były najważniejsze tego dnia. Rano Valtteri Bottas skupił się na gromadzeniu danych aerodynamicznych oraz informacji dotyczących reakcji samochodu na różne zmiany ustawień.

”Jestem pod wrażeniem, że mogliśmy rozpocząć sesję o dziewiątej rano, wyjechać i wykonać kilka dłuższych przejazdów bez jakichkolwiek problemów, realizując w pełni nasz program podczas porannej sesji” - powiedział Valtteri Bottas.

”Udało nam się zrealizować wszystko, co robi wrażenie, zwłaszcza biorąc pod uwagę ile pracy zostało włożone w nasze auto.”

”Rano, kiedy było jeszcze dość zimno, skupiliśmy się głównie na testach aerodynamicznych z czujnikami przepływu powietrza na samochodzie. Potem dokonaliśmy pewnych zmian w ustawieniach - nieco większych niż podczas normalnego weekendu wyścigowego. Podczas testów mamy takie możliwości, aby zobaczyć jak reaguje samochód na tak duże zmiany.”

”Odczucia były dobre, samochód zachowywał się dobrze i był szybki, ale jestem przekonany, że może być znacznie szybszy.”

James Allison, dyrektor techniczny, przyznał również, że zespół był zadowolony z niezawodności, a kierowcy z prowadzenia bolidu.

”Był to bardzo pozytywny start do naszej zimowej kampanii. Obaj kierowcy wykonali dziś solidną pracę za kierownicą samochodu. Mogliśmy zrealizować kilka procedur z naszej listy, które musimy wykonać przed Melbourne, a także przejrzeć niektóre z głównych konfiguracji w ustawieniach zawieszenia.”

”Cieszymy się, że oprócz dobrej niezawodności, którą pokazaliśmy dzisiaj, obaj kierowcy informowali, że samochód ma słodką charakterystykę prowadzenia i nie możemy się doczekać, aby oprzeć się na tym mięśniem w ciągu następnych kilku dni testów.”

© 2011-2020 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone