DTM rozpoczyna pracę nad hybrydowym układem napędowym

DTM rozpoczyna pracę nad hybrydowym układem napędowym

Będąca promotorem DTM firma ITR potwierdziła, że rozpoczęła opracowywanie specyfikacji systemów hybrydowych, które zadebiutują w serii w niedalekiej przyszłości.

W ostatnich latach ekologia zaczyna odgrywać dużą rolę nie tylko w życiu codziennym, ale również w sportach motorowych. Formuła 1 wprowadziła hybrydowe jednostki napędowe w 2014 roku, a w WRC zadebiutują one w sezonie 2022. Teraz wiadomo, że pojawią się one również w DTM. Aby obniżyć koszty, organizatorzy serii planują sprowadzić komponenty układu hybrydowego z zewnątrz, by każdy z producentów mógł z nich skorzystać.

Zanim jednak to nastąpi, DTM zamierza wprowadzić paliwa bardziej przyjazne dla środowiska. Pierwszy ich test odbył się podczas ostatniej rundy minionego sezonu na torze w Hockenheim. Podczas pokazowych przejazdów „race taxi” samochody Audi oraz Aston Martin korzystały ze specjalnego, ekologicznego paliwa.

"Ten projekt pilotażowy jest częścią bogatego programu na przyszłość, który ma na celu wprowadzenie do DTM napędu opartego o technologie nienaruszające równowagi ekologicznej" – powiedział Achim Kostron, dyrektor zarządzający ITR.

"W ramach tego procesu rozszerzymy nasz zakres od bardziej ekologiczny paliw, aby bardziej skupić się na napędzie hybrydowym."

Achim Kostron zapewnia, że choć celem nadrzędnym serii pozostaje ściganie, tak sport motorowy musi testować rozwiązania, które mają zostać wprowadzone do przemysłu motoryzacyjnego.

"Naszym głównym celem zawsze będzie zapewnienie fanom spektakularnych wyścigów" – kontynuował Kostron. "Sport motorowych ma jednak obowiązek badać nowe technologie dla przemysłu motoryzacyjnego lub je intensywnie rozwijać w środowisku wymagającym wysokich osiągów."

"Wspólnie z naszymi producentami i partnerami technologicznymi ITR intensywnie pracuje nad konfiguracją techniczną przyszłego samochodu DTM."