Aktualności / DTM

Przedsezonowe testy DTM bez publiczności

ITR, promotor serii DTM, wydał w czwartek oświadczenie, w którym poinformował o zamknięciu przedsezonowych testów dla widowni. Testy mają odbyć się na torze Hockenheimring w dniach 16-19 marca.

Przedsezonowe testy DTM bez publiczności

Przedsezonowe testy DTM nie odbędą się na torze Monza

Organizator serii DTM, ITR potwierdził, że przedsezonowe testy DTM nie odbędą się na torze Monza w północnych Włoszech, a na niemieckim obiekcie Hockenheimring, gdzie zakończy się także cały sezon 2020.

Przedsezonowe testy DTM nie odbędą się na torze Monza

BMW potwierdza składy swoich zespołów na sezon 2020

BMW potwierdziło jak rozlokowało swoich sześciu kierowców, którzy będą rywalizować w tegorocznym sezonie wyścigowym DTM w dwóch zespołach BMW Team RMG i BMW Team RBM.

Dwukrotny mistrz Marco Wittmann i Timo Glock pozostaną w ekipie BMW Team RMG z dyrektorem zespołu Stefanem Reinholdem. Ich nowym kolegą z zespołu będzie Lucas Auer. Philipp Eng i Sheldon van der Linde nadal będą pod skrzydłami Barta Mampaeya oraz BMW RBM, a dołączy do nich Jonathan Aberdein.

Na potrzeby klasyfikacji zespołowej zostanie utworzony wspólny skład z Auerem i Aberdeinem na pokładzie, którzy będą zdobywać punkty dla BMW RMR i będą dzielić wspólny garaż.

"Przydzielając naszych kierowców do dwóch zespołów, ważnym było, aby znaleźć odpowiednią kombinację ciągłości, zmiany i konkurencji oraz pracy zespołowej" - powiedział Jens Marquardt, dyrektor BMW Group Motorsport.

"Współpraca między naszymi czterema uznanymi kierowcami i ich zespołami działał dobrze w ubiegłym roku. Każdy zespół otrzyma teraz jednego z naszych dwóch nowych zawodników. To da nam potężny efekt."

"Tutaj liczy się wynik - innymi słowy, tworzymy silny zespół z kierowcami BMW Team RMG i BMW Team RBM oraz naszymi inżynierami. Zespół ten będzie współpracował ściślej niż w poprzednich latach. To będzie jeden z kluczowych czynników sukcesu sportowego w tym sezonie" - dodał.

Prócz dwóch fabrycznych zespołów z sześcioma kierowcami BMW, w sezonie 2020 wystartuje także prywatna ekipa Orlen Team ART, w której zadebiutuje Robert Kubica.

Wszyscy kierowcy pojawią się na torze Monza podczas przedsezonowych testów, które zostały zaplanowane na 16-18 marca. Sezon tymczasem rozpocznie się na obiekcie Zolder w Belgii w dniach 24-26 kwietnia.

Zespoły i kierowcy BMW w DTM w sezonie 2020:

Zespół BMW RMG:

  • Marco Wittmann
  • Timo Glock
  • Lucas Auer (dla klasyfikacji zespołów: BMW Team RMR)

Zespół BMW RBM:

  • Philipp Eng
  • Sheldon van der Linde
  • Jonathan Aberdein (dla klasyfikacji zespołów: BMW Team RMR)

Zespół prywatny:

Orlen Team ART:

  • Robert Kubica
BMW potwierdza składy swoich zespołów na sezon 2020

DTM: Audi i BMW potwierdzają składy. Robert Kubica w dodatkowym aucie?

Audi i BMW oficjalnie ogłosiły składy kierowców swoich zespołów fabrycznych na sezon 2020. Ostatnim brakującym nazwiskiem okazał się być Jonathan Aberdein z RPA, który dołączył do grona następujących kierowców stajni BMW: Marca Wittmanna, Philippa Enga, Timo Glocka, Shledona van der Linde’a i Lucasa Aurera.

DTM: Audi i BMW potwierdzają składy. Robert Kubica w dodatkowym aucie?

Jonathan Aberdein uzupełnia skład BMW na sezon 2020

Jonathan Aberdein dołączył do BMW i w sezonie 2020 będzie rywalizował BMW M4 DTM, uzupełniając skład i wcześniej potwierdzonych Marco Wittmanna, Philippa Enga, Timo Glocka, Sheldona van der Linde oraz Lucasa Auera.

Jonathan Aberdein uzupełnia skład BMW na sezon 2020

DTM: Robert Kubica łączony z klienckim zespołem BMW

Wraz z ogłoszeniem Roberta Kubicy w roli kierowcy rezerwowego i testowego, zaczęto wątpić czy Alfa Romeo zezwoli w ogóle polskiemu kierowcy na starty w DTM. Według informacji Motorsport-Total umowa z Alfą ma rzekomo pozwalać Kubicy rywalizować w niemieckiej serii samochodów turystycznych.

DTM: Robert Kubica łączony z klienckim zespołem BMW

Bruno Spengler odchodzi z serii DTM

Bruno Spengler zakończył karierę w serii DTM. BMW M4 DTM, którym dotychczas ścigał się w niemieckiej serii, zamieni na BMW M8 GTE i dołączy do amerykańskiej IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

Bruno Spengler odchodzi z serii DTM

Audi z zadowoleniem kończy testy w Jerez de la Frontera

Audi z zadowoleniem zakończyło trzydniowe testy debiutantów na torze Jerez w Hiszpanii, w których wzięło udział sześciu kierowców i przygotowywało się do nowego wyzwania, które czeka ich w sezonie 2020.

Audi z zadowoleniem kończy testy w Jerez de la Frontera

Kubica zainteresowany DTM. Czy Polakowi uda się połączyć dwa różne programy?

Niczym zaskakującym była informacja o potwierdzeniu Nicholasa Latifiego w zespole Williams. O tym, że Kanadyjczyk dołączy do brytyjskiego zespołu mówiono już od pewnego czasu. Wreszcie, oficjalnie potwierdzono, że zastąpi on w Williamsie Roberta Kubicę, który już wcześniej informował, że wraz z końcem sezonu rozstaje się z ekipą z Grove.

Kubica zainteresowany DTM. Czy Polakowi uda się połączyć dwa różne programy?

DTM z nową wizją elektrycznych wyścigów

Firma ITR, będąca promotorem DTM, zaprezentowała koncepcję rewolucyjnej serii wyścigowej samochodów turystycznych, w której rywalizowałyby auta osiągające moc rzędu 1000 koni mechanicznych, a ich prędkość maksymalna przekraczałaby 300 km/h. Pojazdy miałyby być napędzane za pomocą standaryzowanych akumulatorów elektrycznych bądź wodorowych ogniw paliwowych.

DTM z nową wizją elektrycznych wyścigów

Rekordowy sezon dla Audi w DTM

Czterocylindrowy silnik Audi RS5 DMT, jaki w sezonie 2019 zasilał samochody z czterema pierścieniami, był najwydajniejszym silnikiem w historii DTM.

Rekordowy sezon dla Audi w DTM