AF Corse finalnie zwycięzcą 4 Hours of Shanghai w klasie LMGTE Pro

AF Corse finalnie zwycięzcą 4 Hours of Shanghai w klasie LMGTE Pro

Włoski zespół AF Corse finalnie zwyciężył w czterogodzinnym starciu FIA WEC na torze w Szanghaju, po pozytywnej decyzji w odwołaniu do Międzynarodowego Sądu Apelacyjnego FIA.

Alessandro Pier Guidi i James Calado pierwotnie jako pierwsi minęli linię mety na torze Shanghai International Circuit, po zaciętej walce w klasie LMGTE Pro, jednak zostali zdyskwalifikowani za przekroczenie regulaminu technicznego. Sędziowie wyścigowi dopatrzyli się złamania regulaminu w Ferrari 488 GTE #51 odnośnie minimalnej wysokości auta, która wynosi 50 mm.

Kara nałożona na zespół oznaczony numerem #51 spowodował awans i zwycięstwo Kevina Estra i Michaela Christensena z Porsche.

Ekipa AF Corse natychmiast jednak odwołała się od decyzji sędziów, co zostało rozpatrzone pozytywnie na rozprawie 28 stycznia w Paryżu, a wyniki odwołania ujawnione w późniejszym terminie.

W rezultacie Pier Guidi i Calado zwyciężyli w trzeciej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata, co pozwoliło im powrócić na drugą lokatę w klasyfikacji.

"Ferrari z satysfakcją przyjmuje wiadomość o udanym odwołaniu, które zostało przedstawione przez AF Corse po dyskwalifikacji samochodu #51 w 4 Hours of Shanghai w dniu 10 listopada, w trzeciej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata" - czytamy w oświadczeniu zespołu AF Corse.

"Badania kontrolne po wyścigu doprowadziły do późniejszej dyskwalifikacji, gdy przednia lewa strona pojazdu nie spełniała wymagań dotyczących minimalnej wysokości. Problem - według AF Corse - wynikał z uszkodzeń odniesionych po kontakcie z samochodem #62 na 101 okrążeniu."

"W swoim orzeczeniu Międzynarodowy Sąd Apelacyjny FIA uznał brak woli lub zaniedbania ze strony zespołu, zarówno w odniesieniu do przygotowania, jak i ustawienia samochodu, uznając, że niezgodność pod koniec wyścigu została stwierdzona wynikiem kontaktu na torze."