ACO publikuje listę startową 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2020. Na starcie także polski zespół Inter Europol Competition

ACO publikuje listę startową 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2020. Na starcie także polski zespół Inter Europol Competition

ACO opublikowało listę zgłoszeń do 88. edycji legendarnego wyścigu 24-godzinny Le Mans, w którym udział wezmą aż sześćdziesiąt dwie ekipy.

Tylko sześć samochodów wystartuje w klasie LMP1 w tym legendarnym starciu. Obok dwóch Toyot do rywalizacji stanom dwa składy ekipy Rebellion Racing oraz ekipa Team LNT, która także postawiła na dwa auta. Największym nieobecnym będzie skład ByKolles Racing, który składał chęć wystartowania w ostatniej rundzie FIA WEC, jednak znalazł się finalnie na liście rezerwowej.

Aż dwadzieścia cztery auta będzie można śledzić w klasie LMP2. Prócz wszystkich składów, które rywalizują w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, swój udział zgłosiły także IDEC Sport, G-Drive Racing i Eurointernational, dla których start będzie nagrodą za zwycięskie rywalizacje w ELMS.

Na starcie zobaczymy także Algarve Pro Racing, Rick Ware Racing, Nielsen Racing, za zwycięskie mistrzostwa w Asia Le Mans Series, a także skład Performance Tech Motorsports, za zdobycie nagrody Jima Truemana przez Camerona Casselesa.

W 24-godzinnym wyścigu Le Mans w 2020 roku wystartuje także pełna żeńska ekipa Richard Mille Racing, w której rywalizować będą Katherine Legge, Sophia Floersch i Tatiana Calderon.

Nie zabraknie także polskiego akcentu. Swój akces złożył zespół Inter Europol Competition, który także stanie na starcie z Jakubem Śmiechowskim na czele. Polska ekipa skorzysta z prototypu Ligier JSP217-Gibson i będzie startować z numerem #34.

Czterech konstruktorów zobaczymy tymczasem w klasie LMGTE Pro. Prócz ekip rywalizujących w pełnym sezonie FIA WEC: AF Corse #51 i #71, Porsche #91 i #92 oraz Aston Martina #95 i #97, Porsche zdecydowało się na dwa dodatkowe auta z numerami #93 i #94, w których zasiądą: Tandy, Bamber, Campbell, Pilet, Jaminet i Andlauer.

Do Le Mans wraca także Corvette'a, która wystawi dwa nowe auta C8.R. W samochodzie z numerem #63 wystartują: Antonio Garcia, Jordan Taylor i Nicki Catsburg, natomiast w #64: Oliver Gavin, Tommy Milner i Marce Fassler.

Dodatkowym autem, które zgłosiło swój akces do klasy LMGTE Pro, jest Risi Competizione, w którym swój start potwierdził Olivier Pla i Sebastien Bourdais.

Klasa LMGTE Am to już dwadzieścia aut. Do składów rywalizujących w FIA WEC ACO zaprosiło także: Luzich Racing i ekipę Dempsey - Proton Racing, za wyniki w ELKS, Hub Auto Corsa za wygranie azjatyckiej serii Le Mans w klasie GT, a także zespół JMW Motorsport.

Na powiększenie swojego zespołu zdecydowało się także włoskie AF Corse, które wystawi aż trzy auta w LMGTE Am. Do Le Mans powracają również Weathertech Racing i Kessel Racing oraz GEAR Racing.

Podobnie jak w klasie LMP2, w LMGTE Am również zobaczymy pełen kobiecy skład, na który zdecydował się zespół Iron Lynx. Obok Manueli Gostner wystartują Rahel Frey i Michelle Gatting.

W tym roku otworzony zostanie także Garaż 56, w którym znajdzie się innowacyjny projekt. Stowarzyszenie SRT41 wystartuje w prototypie Oreca 07-Gibson, a ich załoga będzie składać się wyłącznie z kierowców niepełnosprawnych.