2018/19 FIA WEC - 6 Hours of Spa-Francorchamps - 04.05.2019

Valentino Rossi uważa, że jeśli Yamaha chce być dalej konkurencyjna, to musi poświęcić więcej środków na rozwiązanie problemów z elektroniką. Choć 39-latek zajął w Katarze trzecie miejsce, to po zimowych testach miał mieszane uczucia. Podkreślał wówczas, że największym problemem M1-ki jest elektronika. Powiedział nawet, że Yamaha będzie _polegać na losie_ w pierwszych rundach sezonu, dopóki nie znajdzie rozwiązania tych kłopotów. Problemy z motocyklem zaczęły się już w zeszłym roku. Na kilku torach zarówno Rossi, jak i Vinales, mieli wiele kłopotów z przyczepnością tylnej opony, zwłaszcza na hiszpańskich obiektach, gdzie panowały dość wysokie temperatury. W tym sezonie Włoch zauważa jednak, że problem jest mniejszy, ale ciągle są za Hondą i Ducati. Wzywa więc do zwiększenia środków na poprawienie elektroniki nowej M1-ki. _To, co Honda i Ducati zrobiły lepiej, to spędzili oni więcej czasu, z większą liczbą ludzi i większą liczbą pieniędzy nad elektroniką. Właśnie tutaj cierpimy. Yamaha musi to pojąć i szybko coś z tym zrobić. Myślę, że rozumiemy to, ale ciągle jesteśmy z tyłu_ – mówił Valentino Rossi. _W tych obszarach potrzebne są grupy pracowników, aby spróbować jak najwięcej z tego wyciągnąć. Może Yamaha zrobiła pod tym względem błąd. Będą tory, na których będziemy się zmagać z przyczepnością tylnej opony i będziemy za resztą. Musimy ciężko popracować. Mam jednak nadzieję i wierzę w to, że z motocyklem w wersji na rok 2018 będziemy mniej cierpieć._ W zeszłym roku, po dobrym początku sezonu, nagle Yamaha zaczęła mocno odstawać od swoich najgroźniejszych rywali. Rossi wierzy jednak, że teraz zarówno on, jak i Vinales, mogą przynajmniej mieć szansę na tytuł, korzystając z podwozia z 2016 roku. _W zeszłym roku straciliśmy dobre cechy naszego motocykla, mieliśmy tylko same problemy, bez żadnych dobrych stron. Teraz nadal mamy wady, ale znaleźliśmy pozytywne rzeczy. W 2017 roku Maverick i ja finiszowaliśmy w mistrzostwach na trzecim i piątym miejscu, walczyliśmy do połowy sezonu. Teraz możemy więcej, jesteśmy silniejsi. Co najmniej możemy mieć szansę_ – zakończył dziewięciokrotny motocyklowy mistrz świata.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone