Menu

Brak dżokerów podczas pierwszej rundy WTCC w Marrakeszu

Wyścig w Marrakeszu 2016

Od dłuższego czasu FIA szukała jakiegoś rozwiązania, aby urozmaicić wyścigi WTCC i znaleźć rozwiązanie na większa ilość wyprzedzeń, zwłaszcza podczas wyścigów ulicznych, gdzie jest miejsce bardzo ograniczone, a kierowcy na ogół nie podejmują ryzyka, aby nie doprowadzić do kolizji.

Tym rozwiązaniem miało być wprowadzenie 'dżokera', które miało być zapożyczone z Rallycross, a doskonale się sprawuje w tej dyscyplinie. Dżoker w Rallycross to wydłużenie okrążenia, i każdy z kierowców podczas wyścigu musi, co najmniej jeden raz pokonać takie dodatkowe metry.

W Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych miało to mieć odmienne znaczenie i tor przejazdu zostałby skrócony, a każdy z kierowców podczas wyścigu mógłby kilkakrotnie skrócić sobie dystans.

Zaproponowaliśmy FIA dwie lub trzy opcje na 'dżokera' – powiedział promotor François Ribeiro. Wiemy, że Marrakesz to tor stosunkowo wąski i ostatecznie przystaliśmy na opinię FIA i komisji torów, aby nie przeprowadzać debiutanckiego rozwiązania w Marrakeszu, by uniknąć ryzyka wypadków.

Podczas tegorocznych Mistrzostw opcja 'dżokera' zostanie wprowadzona tylko do jednego wyścigu na torze Vila Real w Portugalii, gdzie kierowcy mieli by możliwość skrócenia szykany na prostej startowej. Na trzecim torze ulicznym Circuito da Guia w Macau nie ma możliwości zrobienia bezpiecznej modyfikacji toru.

Chcemy dać kierowcom szanse, aby mogli wykonać własną strategię, która może się opłacić, jeżeli jest się nieco szybszym niż przeciwnik - wyjaśnił Ribeiro.

Nie chcemy tego wprowadzać na stałych torach, bo uważam, że kierowcy by mniej starali się wyprzedzać podczas normalnego wyścigu i tylko czekali na opcje 'dżokera', a to by zniszczyło cały show, dlatego zdecydowaliśmy się tylko na tory uliczne - dodał na koniec.

Image © DPPI

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE