Menu

Fredrik Ekblom na zieloną trawkę...

Fredrik Ekblom

Polestar Cyan Racing na swojej oficjalnej stronie poinformowało, że już w najbliższym wyścigu WTCC zamiast Frederika Eklboma zobaczymy lidera wyścigów STCC, Roberta Dahlgrena. W oświadczeniu czytamy, że Polestar Cyan Racing chce wprowadzać program rozwojowy na rok 2017 i w składzie zamierza mieć trzech kierowców.

Jeśli przyjrzymy się bliżej całej sytuacji, to na dzień dzisiejszy Volvo ma aż pięciu kierowców, z czego jeden to Książe Carl Philip, który w zasadzie jeździ tylko dla rozrywki, a cała czwórka to bardzo doświadczeni kierowcy i wielokrotni mistrzowie w kilku klasach.

Sam Ekblom jest z tej czwórki najstarszy, w październiku tego roku skończy 46 lat i od jakiegoś czasu jest w cieniu Björka, który przez ostatnie lata był niepokonany w STCC i ogólnie do tej pory ma na koncie dziewięć tytułów mistrzowskich i dwa wicemistrzowskie. Największe szanse na pokonanie Björka, Ekblom miał w ubiegłym sezonie i przegrał tytuł mistrzowski w ostatnim wyścigu, zaledwie dwoma punktami, po tym jak w skandaliczny sposób Björk wypchnął z toru Emme Kimiläinen i przesunął się o jedną pozycję, która dawała mu tytuł.

Zmiana ta nie jest żadną niespodzianką, można się było tego spodziewać, po tym jak w tym miesiącu ogłoszono, że STCC zostanie zamienione na TCR, a Volvo jako jedyne do tej pory nie ma samochodu tej klasy i ma kontrakty z dwoma kierowcami, z którymi nie wiadomo, co teraz zrobić. Było to dość słuszne posunięcie, aby zamienić kierowcę na bardziej doświadczonego i młodszego Dahlgrena, który w swojej karierze jeździł też w V8 Supercars.

W padoku STCC krążyły pogłoski, że Volvo nawet zagroziło odejściem w tym roku z wyścigów, jeżeli zostanie zmieniona klasa na Touring Car Racing, aczkolwiek nikt nigdy tego głośno nie powiedział.

Od jakiegoś czasu słychać było podczas wyścigów STCC, że mają nastąpić duże zmiany, ponieważ zainteresowanie taką klasą samochodów było coraz mniejsze, a startujące w nich Saaby od jakiegoś czasu nie są produkowane. Szwedzi szukali rozwiązania, jak przyciągnąć więcej ludzi na wyścigi i jak zainteresować innych importerów aut do budowania samochodów wyścigowych. Tym rozwiązaniem jest TCR, które jest bardziej międzynarodowe i bardziej otwiera drogę na starty zawodnika spoza Skandynawii.

Image © DPPI

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE