Menu

Jose Maria Lopez wygrywa dramatyczny pierwszy wyścig WTCC na torze Nordschleife

Jose Maria Lopez / Citroen

Jose Maria Lopez z zespołu Citroen wygrał wyścig otwarcia WTCC na torze Nordschleife pokonując ostatecznie Toma Chiltona i Norberta Michelisza, którzy uzupełnili podium.

Tiago Monteiro, po starcie z pierwszej lokaty objął prowadzenie w pierwszym wyścigu na północnej pętli Nuburgringu tuż przed Mehdim Bennanim z zespołu Sebastien Loeb Racing i Thedem Bjorkiem z ekipy Polestar Volvo.

Bardzo dobrym początkiem popisali się dwaj kierowcy fabrycznego Citroena, którzy po starcie z ósmej i dziewiątej lokaty, w przeciągu kilku zakrętów znaleźli się na czwartej i piątej lokacie.

Mimo dobrej jazdy przez większość okrążenia i utrzymywaniu się na trzeciej pozycji, Mehdi Bennani źle pokonał ostatnie kilka zakrętów toru Nordschleife i stracił kilka lokat, co dało awans Bjorkowi na druga lokatę tuż przed Mullerem, choć nie na długo, ponieważ w samochodzie szweda doszło do problemów z silnikiem i kierowca Volvo musiał zjawić się w boksach.

Z zakrętu na zakręt kierowcy Citroena zbliżali się do prowadzącego Monteiro, którego próbowali wyprzedzić na prostej Dottinger Hohe, jednak Portugalczyk nie dał za wygraną i utrzymał się na pozycji lidera.

Błąd w pierwszym zakręcie drugiego okrążenia popełnił natomiast Argentyńczyk, który stracił pozycję na rzecz Toma Chiltona, jednak zdołał odzyskać swoją lokatę i rozpoczął pogoń za prowadzącą dwójką.

Ostatnie okrążenie pierwszego wyścigu WTCC nie przyniosło jednak nic dobrego dla pierwszego Tiago Montiero i Yvana Mullera, którzy zakończyli swoją przygodę w Kesselchen, po uderzeniu Portugalczyka w bariery i zabraniu ze sobą Francuza.

To pozwoliło na pierwszą lokatę awansować Jose Marii Lopezowi, który jako pierwszy minął linię mety z przewagą jedynie pół sekundy nad drugim Tomem Chiltonem. Podium uzupełnił natomiast Norbert Michelisz, który utrzymał za sobą bardzo dobrze jadącego Roba Huffa, który przedarł się z końca stawki i zakończył rywalizację na czwartej pozycji.

Piąta lokata ostatecznie należał do Mehdi Benaniego, za którym znalazł się Hugo Valente z fabrycznej Łady.

Najszybszym kierowcą Volvo okazał się natomiast Fredrik Ekblom, który uplasował się na ósmej lokacie, natomiast Sabine Schmitz awansowała do czołowej dziesiątki po wypadnięciu Toma Coronela na ostatnim okrążeniu legendarnego obiektu.

Image © Citroen

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE