Menu

Duet Citroena zwycięża w wyścigu głównym na torze Hungaroring

Jose Maria Lopez i Yvan Muller / Citroen Racing

Jose Maria Lopez zwyciężył w wyścigu głównym na torze Hungaroring, pokonując ostatecznie swojego zespołowego kolegę Yvana Mullera i Tiago Monteiro z fabrycznej Hondy.

W wyścigu głównym Citroen nie popełnił porannego błędu ze złą mieszanką opon i tym razem obaj kierowcy francuskiego zespołu stanęli do wyścigu z oponami przejściowymi.

Bardzo dobrym startem wykazał się Yvan Muller, który startując z ósmego pola już po pierwszych zakrętach objął trzecią pozycję zaraz za kolegą z zespołu Jose Marią Lopezem i Robem Huffem.

Na kolejnym okrążeniu w pierwszym zakręcie wypadł francuski kierowca z zespołu Sebastien Loeb Racing, Gregoire Demoustier, i z impetem uderzył w bandę okalającą tor, wywołując samochód bezpieczeństwa, który powrócił do boksów po dwóch okrążeniach. Chwile przed tym incydentem Rob Huff popełnił błąd i stracił swoją drugą pozycję na rzecz Mullera.

Po wznowieniu wyścigu Gabriele Tarquini również popełnił błąd na skutek czego doszło do kolizji z Thedem Björkiem i najprawdopodobniej na skutek tego incydentu zostało uszkodzone tylne zawieszenie w samochodzie Włocha.

Na czele stawki Lopez utrzymywał się przed Mullerem, jednak trzeci Rob Huff atakował liderów wyścigu. Kierowca Hondy Civic na jednym z zakrętów podczas dziesiątego okrążenia, uderzył w auto Yvana Mullera. Francuz stracił kontrolę nad swoim samochodem, co wykorzystał Anglik.

Sędziowie orzekli karę przejazdu przez aleję serwisowa dla kierowcy Hondy Civic, pozbawiając go miejsca na podium.

Wcześniej walczący o czwartą pozycję Monteiro i Björk otrzymali szanse na zdobycie miejsca na podium i pomiędzy tymi kierowcami wywiązała się zaciekła walka.

Kary nie uniknął w tym wyścigu holenderski kierowca Lada Sport, Nicky Catsburg, za ścięcie szykany i był zmuszony do odbycia kary przejazdu przez aleję serwisowa.

Wielkim pechowcem wyścigu okazał się miejscowy bohater, Norbert Michelisz, który najpierw otrzymał karę przesunięcia na koniec stawki z powodu wymiany turbo w swoim samochodzie oraz na ostatnim okrążeniu doszło pomiędzy nim i Tomem Coronelem do kolizji, przez co w jego samochodzie bardzo mocno uszkodzone zostało tylne koło i węgierski kierowca ostatecznie ukończył wyścig na dziesiątej pozycji.

Image © Citroen Racing

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE