Menu

Wyścig otwarcia na Hungaroringu dla Bennaniego

Mehdi Bennani /  Citroën C-Elysée WTCC

Już podczas rozgrzewkowego okrążenia rozpoczął się dramat na Hungaroringu. Prawdopodobnie z powodu awarii turbo, Norber Michelisz musiał zjechać z toru i zakończyć swój udział w wyścigu tuz przed jego rozpoczęciem.

Tor był bardzo mokry i wielu kierowców miało duży problem z utrzymaniem się w zakrętach, co spowodowało, że niezwykle doświadczony kierowca Gabriel Tarquini zdecydował się na zjazd do boksu i wymianę opon na przejściowe i tym samym musiał startować z alei serwisowej.

Z pierwszej linii po odwróconej kolejności startował Mehdi Bennani przed Fredrikiem Ekblomem z Volvo Cyan Polestar Racing i za sprawą dobrego startu Marokańczyk utrzymał pozycję, której nie oddał do samego końca wyścigu.

Yvan Muller, startujący z miejsca trzeciego, popełnił bardzo duży błąd w zakrętach dwa i trzy, co spowodowało wypadnięcie kierowcy poza tor i stratę kilku pozycji oraz otwarcie drogi dla Ekbloma, który ponownie wysunął się na drugie miejsce w wyścigu.

Bardzo dobrym startem wykazał się drugi szwedzki kierowca, Thed Björk, który po wymianie silnika został ukarany i musiał startować z ostatniego pola.

John Filippi za spowodowanie stłuczki podczas hamowania na jednym z zakrętów został przez sędziów ukarany przejazdem przez aleję serwisowa.

Zmienne warunki na torze powodowały duże przetasowania w środkowej części stawki kierowców i już na szóstym okrążeniu Nicky Castburg wyprzedził niebieskie Volvo i przesunął się na drugą pozycję.

Dwa okrążenia później obecny mistrz świata Jose Maria Lopez i jego kolega zespołowy Yvan Muller zdecydowali się na zjazd i zmianę opon na przejściowe, tym samym tracąc szanse na punktowane miejsca w wyścigu.

Tom Chilton jadący Citroenem mimo, że miał samochód cięższy o 80 kg od Volvo, przeprowadził bardzo skuteczny atak i na hamowaniu do jednego z zakrętów udało mu się wyprzedzić Fredrika, którego opony najwyraźniej traciły przyczepność.

Tom Coronel i Thed Björk nie chcieli dalej ryzykownej jazdy i na dziewiątym okrążeniu obaj kierowcy zdecydowali się zjechać na zmianę kół.

Tarquini, który przed wyścigiem wymienił opony na przejściowe skutecznie przebijał się do przodu z ostatniego miejsca i w rezultacie awansował na piątą pozycję tuż przed Hugo Valente.

Grégoire Demoustier, jadący w barwach Citroena, ukończył wyścig na siódmej pozycji, wyprzedzając Johna Filippi na mecie.

19-letni Ferecz Ficz ukończył wyścig na dziewiątej pozycji zdobywając tym samym pierwsze dwa punkty w debiutującym sezonie WTCC.

Stawkę pierwszej dziesiątki zamknął niemiecki kierowca Chevroleta, Rene Munnich.

Image © FIA WTCC

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE