WEC

Toyota Gazoo Racing #8

Toyota Gazoo Racing z najlepszym czasem podczas Prologu FIA WEC na Paul Ricard

Zespół Toyota Gazoo Racing z najlepszym czasem zakończył przedsezonowy Prolog Długodystansowych Mistrzostw Świata, który odbył się na francuskim torze Paul Ricard w Le Castellet.

Mike Conway z prototypu oznaczonego numerem #8 najlepszy czas w postaci 1:32.662, osiągnął podczas popołudniowych piątkowych jazd, jednak samochód w tym czasie nie był zgodny z wcześniejszą założoną specyfikacją na Super Sezon 2018/19.

Podobnie było w samochodzie z numerem #7, w którym najlepszym czasem popisał się Anthony Davidson, co dało składowi ostatecznie drugie miejsce.

Japoński zespół do poprawnych regulacji technicznych powrócił na nocne jazdy, w których uczestniczyło jedynie piętnaście ekip z trzydziestu pięciu, jednak nie zdołał poprawić swojego rezultatu, podobnie jak pozostałe zespoły.

Trzecia lokata finalnie należała do zespołu SMP Racing #11, w której brylował Vitaly Petrov, ustanawiając czas na poziomie 1:37.034, co było wyznacznikiem dla pozostałych ekip, które nie posiadały w swoich samochodach systemu hybrydowego, choć do Toyoty strata wyniosła prawie cztery i pół sekundy.

Na czwartym miejscu swój trzydziesto-godzinny test zakończył zespół Rebellion Racing, który pojawił się we Francji z jednym prototypem. Najszybszym w składzie z numerem #1 okazał się Andre Lotterer, który do rosyjskiej ekipy stracił jedynie 0.010 sekundy.

Tuż za szwajcarskim składem uplasował się drugi prototyp SMP Racing #17, tracący ponad pół sekundy oraz ByKolles Racing #4, CEFC TRSM Racing i DragonSpeed, którzy tracili kolejno po 0.2 i 0.3 sekundy.

W klasie LMP2 najlepszym składem okazał się natomiast DragonSpeed #31, w którym najszybszy czas padł łupem byłego kierowcy F1 Pastora Maldonado, pokonującego okrążenie Paul Ricard w 1:40.771, co dało 0.317 sekundy przewagi nad drugą ekipą Signatech Alpine Matmut #36 oraz kolejne 0.139 sekundy nad TDS Racing #28.

Na kolejnych miejscach znalazły się: Racing Team Nederland #29 w aucie Dallara P217 Gibson oraz Jackie Chan DC Racing (Oreca 07 - Gibson) i Larbre Compettion w Ligier JSP217.

Porsche na czele klas GT

Dwa Porsche GT Team znalazły się na dwóch pierwszych miejscach w klasie LMGTE Pro. Najszybszym czasem popisał się Gianmaria Bruni, pokonując okrążenie toru w czasie 1:51.332, co pozwoliło wyprzedzić drugi skład o 0.505 sekundy.

Trzecia i czwarta lokata należała do ekipy Ford Chip Ganassi #67 i #66, za którymi znaleźli się najszybsi w klasie LMGTE Am Dempsey - Proton Racing #88 i Gulf Racing UK #86.

Najlepszy skład z ekipy AF Corse, oznaczony numerem #51 znalazł się na piątej lokacie w zestawieniu LMGTE Pro, natomiast debiutująca w FIA WEC ekipa BMW Team MTEK uplasowała się tuż za plecami włoskiego składu.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone