WEC

Toyota

Nowa kategoria w WEC od sezonu 2020/21

Włodarze serii Długodystansowych Mistrzostw Świata przedstawili kilka szczegółów dotyczących nowej klasy, która ma zastąpić LMP1 od sezonu 2020.

Nazwa tej kategorii, w której znajdować się będą najmocniejsze maszyny wystawiane w WEC jeszcze nie została podana. Pełne regulacje zostaną sfinalizowane w listopadzie.

Podstawowym celem nowej klasy jest to, żeby auta były identyfikowane z marką. Co za tym idzie, przepisy zostaną skonstruowane w taki sposób, aby można było wystawiać hiper samochody, super samochody, luksusowe maszyny GT lub auta koncepcyjne. Sama konstrukcja ma być ważniejsza od aerodynamiki, a sam docisk ma być generowany w największej mierze z podłogi.

Ważną sprawą stało się także zmniejszenie wydatków. Konkretne liczby nie zostały jeszcze wskazane, jednak podano, że limit budżetu będzie stanowił jedną czwartą ostatnich zestawień finansowych zespołów LMP1.

Ta najwyższa klasa w WEC ma istnieć przynajmniej przez pięć lat, co ma zapewnić stabilność i zachęcić producentów do uczestnictwa.

Jeśli chodzi o kwestie silnikowe, to od 2020 roku nadal maszyny w tej kategorii będą wyposażone w hybrydowe jednostki napędowe. Pojedynczy KERS zostanie umieszczony na przedniej osi aut o napędzie na cztery koła. Celem są czasy okrążeń w Le Mans na poziomie 3 minut i 20 sekund na ograniczonym paliwie.

System KERS rozwijany przez konstruktorów będzie musiał być użyty także w autach produkcyjnych za wcześniej określoną cenę. Nie będzie także restrykcji dotyczących doboru silnika.

Hybrydowy system będzie także dostępny dla prywatnych ekip za ustaloną cenę i z obowiązkowo umieszczonym ECU.

Nowe przepisy, które wejdą w życie w sezonie 2020/21 i są wynikiem ciężkiej pracy członków FIA, ACO, producentów oraz zespołów. Zapewnią one długoterminową stabilność wyścigom długodystansowym przy jednoczesnym umożliwieniu zaprezentowania przyszłych technologii – powiedział prezes FIA Jean Todt.

W pracach nad nowymi przepisami brali udział przedstawiciele Toyoty, McLarena, Astona Martina, Ferrari oraz Forda. Również nie zabrakło osób z IMSA WeatherTech SportsCar Championship, czyli amerykańskiej serii wyścigów długodystansowych.

Pliki Cookie

© 2011-2018 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone