Menu

Trzydzieści sześć samochodów na starcie Super Sezonu 2018/19 FIA WEC

WEC 6H of Spa-Francorchams

Aż trzydzieści sześć samochodów zostało zgłoszonych do pełnego startu w Super Sezonie 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata, który rozpocznie się Prologiem na początku kwietnia.

Do największych zmian w FIA WEC doszło w klasie LMP1, w której wystartuje tylko jeden konstruktor z silnikami hybrydowymi. Wraz ze zmianą przepisów technicznych w LMP1 doszła jednak możliwość startu ekip z jednostkami napędowymi niehybrydowymi i konkurowanie o najwyższe laury.

Prócz Toyoty, która potwierdziła start dwóch prototypów LMP1 TS050 Hybrid, w stawce znalazł się zespół Rebellion Racing, który skorzysta z dwóch konstrukcji Rebellion R13 Gibson, CEFC TRSM Racing z prototypami Ginetta G60-LT-P1 Mecachrome, SMP Racing z dwoma samochodami BR Engineering BR1 AER oraz Team ByKolles z jednym autem ENSO CLM P1/01 NISMO i ekipa DragonSpeed z pojedynczym BR Engineering BR1 Gibson.

W Super Sezonie 2018/19 FIA WEC wystartuje zatem dziesięć samochodów, które w takim samym składzie będą walczyć w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

W klasie LMP2 na starcie stanie tymczasem siedem prototypów aż czterech konstruktorów.

Do zeszłorocznych ekip Jackie Chan DC Racing (Oreca 07), TDS Racing (Oreca 07) i Signatech Alpine Matmut (Alpine A470), dołączą Racing Team Nederland (Dallara P217), DragonSpeed (Oreca 07) oraz Larbre Competition, które skorzysta z prototypu Ligier JS P217.

Stawka powiększy się także w klasie LMGTE Pro, w której zadebiutuje zespół BMW Team MTEK z nową konstrukcją BMW M8 GTE.

Prócz niemieckiego producenta, który wystawi dwa auta, po raz kolejny wystartują dwie załogi AF Corse w Ferrari 488 GTE, Ford Chip Ganassi Racing Team UK z Fordem GT, Porsche GT Team z Porsche 911 RSR oraz Aston Martin Racing z nowym Aston Martin Vantage.

W międzyczasie potwierdzono również dziewięć ekip w LMGTE Am, w tym cztery korzystające z Porsche 911 RSR z debiutującą ekipą Project 1, a także Dempsey Proton Racing, Gulf Racing i Proton Competition.

Na starcie nie zabraknie także zespołu Spirit of Race, Clearwater Racing, TF Sport, Aston Martin Racing oraz drugich debiutantów MR Racing, którzy skorzystają z Ferrari 488 GTE.

To bardzo ekscytujące mieć trzydzieści sześć samochodów w stawce, w tym sześciu głównych producentów i dobrą równowagę między prototypami i GTE. To dopiero początek - powiedział na konferencji prasowej FIA WEC szef WEC Gerard Neveu.

Lista startowa w Super Sezonie 2018/19 FIA WEC:

LMP1

  • #1 – Rebellion Racing – Rebellion R13 Gibson – Andre Lotterer
  • #3 – Rebellion Racing – Rebellion R13 Gibson – Thomas Laurent
  • #4 – Team ByKolles – ENSO CLM P1/01 NISMO – Oliver Webb
  • #5 – CEFC TRSM Racing – Ginetta G60-LT-P1 Mecachrome – Charlie Robertson
  • #6 – CEFC TRSM Racing – Ginetta G60-LT-P1 Mecachrome – Oliver Rowland
  • #7 – Toyota Gazoo Racing – Toyota TS050 Hybrid – Mike Conway
  • #8 – Toyota Gazoo Racing – Toyota TS050 Hybrid – Sebastien Buemi
  • #10 – DragonSpeed – BR Engineering BR1 Gibson – Henrik Hedman
  • #11 – SMP Racing – BR Engineering BR1 AER – Mikhail Aleshin
  • #17 – SMP Racing – BR Engineering BR1 AER – Vitaly Petrov

LMP2

  • #28 – TDS Racing – Oreca 07 – Francois Perrodo
  • #29 – Racing Team Nederland – Dallara P217 – Fritz van Eerd
  • #31 – DragonSpeed – Oreca 07 – Roberto Gonzalez
  • #36 – Signatech Alpine Matmut – Alpine A470 – Nico Lapierre
  • #37 – Jackie Chan DC Racing – Oreca 07 – Jazeman Jafaar
  • #38 – Jackie Chan DC Racing – Oreca 07 – Ho-Pin Tung
  • #50 – Larbre Competition – Ligier JS P217 – Erwin Creed

LMGTE-Pro

  • #51 – AF Corse – Ferrari 488 GTE – Alessandro Pier Guidi
  • #66 – Ford Chip Ganassi Racing Team UK – Ford GT – Stefan Muecke
  • #67 – Ford Chip Ganassi Racing Team UK – Ford GT – Andy Priaulx
  • #71 – AF Corse – Ferrari 488 GTE – Davide Rigon
  • #81 – BMW Team MTEK – BMW M8 GTE – Martin Tomczyk
  • #82 – BMW Team MTEK – BMW M8 GTE – Augusto Farfus
  • #91 – Porsche GT Team – Porsche 911 RSR – Richard Lietz
  • #92 – Porsche GT Team – Porsche 911 RSR – Michael Christensen
  • #95 – Aston Martin Racing – Aston Martin Vantage – Marco Sorensen
  • #97 – Aston Martin Racing – Aston Martin Vantage – Alex Lynn

LMGTE-Am

  • #54 – Spirit of Race – Ferrari 488 GTE – Thomas Flohr
  • #56 – Project 1 – Porsche 911 RSR – Joerg Bergmeister
  • #61 – Clearwater Racing – Ferrari 488 GTE – Weng Sun Mok
  • #70 – MR Racing – Ferrari 488 GTE – Motoaki Ishikawa
  • #77 – Dempsey Proton Racing – Porsche 911 RSR – Matteo Cairoli
  • #86 – Gulf Racing – Porsche 911 RSR – Michael Wainwright
  • #88 – Proton Competition – Porsche 911 RSR – Matt Campbell
  • #90 – TF Sport – Aston Martin Vantage GTE – Salih Yoluc
  • #98 – Aston Martin Racing – Aston Martin Vantage GTE – Paul Dalla Lana
Image © Michelin

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE