Menu

Toyota oficjalnie potwierdza pozostanie w Długodystansowych Mistrzostwach Świata

Toyota Gazoo Racing

Toyota potwierdziła, że weźmie udział w Super Sezonie 2018/19 FIA WEC i będzie walczyła w klasie LMP1, jak do tej pory.

Obecność zespołu Toyota Gazoo Racing na kolejny sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata pozostawał wątpliwy, czego przyczyną było wycofanie się kolejnego ważnego konkurenta, a mianowicie Porsche, po wcześniejszym odejściu Audi.

Japoński zespół przyznał jednak, że stanie do walki o mistrzowski tytuł w klasie LMP1 z dwoma hybrydowymi prototypami TS050.

Od 2012 roku podjęliśmy wyzwanie ścigania się w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, w tym 24-godzinnym wyścigu Le Mans, z samochodami wyposażonymi w technologie hybrydowe - powiedział prezes Toyoty Akio Toyoda.

Oczywiście zawsze podchodziliśmy do tego wyzwania, pragnąc jeździć szybciej niż jakikolwiek inny samochód i wygrywać. Nasze samochody spełniły nasze oczekiwania.

Nie tylko chcieliśmy podniejść wydajność w zakresie ochrony środowiska pod względem zużycia paliwa, jednak mieliśmy także bardzo silną potrzebę tworzenia samochodów hybrydowych, które sprawiły, że kierowcy czuli, iż jazda autem jest fajna i chcieli jechać dalej.

W tym roku, po raz pierwszy pojechałem do Le Mans i usłyszałem wiwatujących ludzi. Słyszałem także wiele osób, które mówiły, że chciałyby aby Toyota zbudowała hybrydowy samochód sportowy, taki jak nasze auta wyścigowe.

W tegorocznym sezonie nasze samochody były wyjątkowo szybkie na drogach Le Mans, jednak nie były w stanie połączyć prędkości z siłą potrzebną do utrzymania się w niej przez 24 godziny.

Chcąc dostarczać samochody, którymi nasi klienci będą chcielili jeździć i jeździć, bardzo szybko zdałem sobię sprawę, że mamy przed sobą długoą drogę.

Jest wysoce godne ubolewania, że nasz rywal w zakresie doskonalenia technologii na drogach Le Mans odszedł. Długodystansowe Mistrzostwa Świata jednak, gdzie w tym samym czasie ścigają się samochody w różnych kategoriach, a szególnie w Le Mans, gdzie walka toczy się przez 24 godziny, w tym na drogach publicznych, nadal stanowi optymalny poligon dla osiągnięcia celu, jakim jest stworzenie samochodów fajnych do jazdy przez kolejne 100 lat.

Coraz lepsze samochody, którymi Toyota się ściga, są szlifowane i wytwarzane w ekstremalnych warunkach w sportowach motorowych. Właśnie dlatego będziemy konsekwentnie angażować się w motorsport, nie ulegając wpływom dobrych i złych czasów gospodarczych - potwierdził Toyoda.

Wszystko wskazuje na to, że zespół Toyota Gazoo Racing będzie współpracował ze swoimi doychczasowymi kierowcami, którzy rywalizowali w sezonie 2017, jednak japońska ekipa nie potwierdziła tego ostatecznie, a wszystkie szczegóły na temat nowego super sezonu, mają pojawić się na poczatku przyszłego roku.

Super Sezon 2018/19 FIA WEC wystartuje w maju sześciogodzinnym wyścigiem na torze Spa-Francorchamps.

Image © Toyota Motorsport GmbH

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE