Menu

LMP1 wchodzi w nową erę po posiedzeniu Światowej Rady Sportów Motorowych

Toyota Gazoo Racing

Środowe posiedzenie Światowej Rady Sportów Motorowych przyniosło nowe zmiany przed super sezonem 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata, który rozpocznie się na torze Spa-Francorchamps.

Nowy super sezon wystartuje piątego maja w Belgii i będzie to wyjątkowe i historyczne starcie za sprawą dwóch 24-godzinnych wyścigów Le Mans. Prócz odmienionego sezonu, w tym kalendarza, zmianie ulegnie także kilka przepisów, które zostały potwierdzone przez Światową Radę Sportów Motorowych na posiedzeniu w Paryżu.

Zmiany w klasie LMP1

Od sezonu 2018/19 tytuł mistrzowski w klasie LMP1 nie będzie już przyznawany producentowi, a zespołowi. Ponadto od teraz tylko najwyższej sklasyfikowany samochód danego zespołu w każdym wyścigu zdobędzie punkty do klasyfikacji zespołów w mistrzostwach świata.

Mistrzowskie tytułu w Długodystansowych Mistrzostwach Świata zostaną przyznane w następujących klasyfikacjach:

  • Klasyfikacje kierowców LMP
  • Klasyfikacja zespołów LMP1
  • Klasyfikacja kierowców LMGTE
  • Klasyfikacja konstruktorów LMGTE

Światowa Rada Smportów Motorowych zadecydowała również o przyznaniu Długodystansowych Pucharów:

  • Puchar Długodystansowy dla najlepszego zespołu LMP2
  • Puchar Dlugodystansowy dla najlepszego zespołu LMGTE Am
  • Puchar Długodystansowy dla najlepszego kierowcy / kierowców LMP2
  • Puchar Dlugodystansowy dla najlepszego kierowcy / kierowców LMGTE Am

ACO wyznaczyło także trzy priorytety dla klasy LMP1: więcej producentów i prywatnych zespołów na starcie, kontrolowany budżet, a także zachowanie awangardowego charakteru technologicznego.

Więcej akcji i ekscytujących pit stopów

Od 2018 roku więcej akcji będzie widocznych także podczas postojów samochodów w boksach. W przeciwieństwie do poprzednich lat, zespoły będą mogły zmianiać opony i tankować w tym samym czasie. Czas spędzony w boksach ulegnie skróceniu, a zespoły będą dysponować różnymi strategiami, co bardziej wpłynie na losy danych wyścigów.

Super sezon i nowa alokacja punktowa

W przypadku wyścigów 6-godzinnych punkty będą przyznawane, jak w 2017 roku. W przypadku 24-godzinnych wyścigów zostanie przyznane dodatkowe 50% punktów, jak podczas 6-godzinnych starć, natomiast w przypadku wyścigu na torze Sebring, zostanie przydzielone dodatkowe 25% punktów.

Obecne przepisy LMP1 będą stosowane przez conajmniej trzy sezony.

Zatwierdzony kalendarz na super sezon 2018/19

1 Prolog Paul Ricard 06-07 Kwietnia 2018
2 WEC 6 Hours of Spa-Francorchamps Spa-Francorchams 05 Maja 2018
3 24 Heures du Mans Circuit de la Sarthe 16-17 Czerwca 2018
4 6 Hours of Silverstone Silverstone 19 Sierpnia 2018
5 6 Hours of Fuji Fuji 21 Października 2018
6 6 Hours of Shanghai Shanghai International Circuit 18 Listopada 2018
7 12 Hours of Sebring Sebring International Raceway 16-17 Marca 2019
8 WEC 6 Hours of Spa-Francorchamps Spa-Francorchams 04 Maja 2019
9 24 Heures du Mans Circuit de la Sarthe 15-16 Czerwca 2019
Image © Toyota Motorsport GmbH

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE