Menu

Porsche z pole position w ostatnim swoim starcie

Porsche

Neel Jani i Nick Tandy zdobyli pole position w ostatnich kwalifikacjach dla zespołu Porsche przed ich wycofaniem się z programu LMP1.

Kierowcy Porsche 919 Hybrid #1 okazali się lepsi od najszybszego duetu Toyoty #7 Mike’a Conwaya i Jose Marii Lopeza, dzięki czemu to samochód niemieckiego producenta ustawi się jutro na pierwszym polu startowym.

Tandy na pierwszym swoim okrążeniu pomiarowym popełnił błąd, przez co jego strata do Conwaya wynosiła ponad sekundę.

Po zmianie kierowców w Neel Jani uzyskał najlepszy czas sesji kwalifikacyjnej 1:39.084. Szwajcar zdążył oddać samochód swojemu partnerowi na jeszcze jeden wyjazd.

Tandy wykorzystał daną mu szansę, dzięki czemu poprawił swój rezultat do 1:39.683. To dało o ponad dwie dziesiąte lepszy średni rezultat od drugich kierowców Toyoty.

Trzecie miejsce zajęli Brendon Hartley i Timo Bernhard w Porsche #2, którzy ze średnim wynikiem na poziomie 1:40.011 byli o ponad 0,7s szybsi od Toyoty #8.

W LMP2 najszybsze okrążenia ustanowili Andre Negrao i Gustavo Menezes za kierownicą Signatech Alpine #36. Negrao podczas pierwszego wyjazdu uzyskał drugi czas, a Menezes okazał się tylko o 0,3s wolniejszy. Ta powtarzalność zagwarantowała im pierwsze pole startowe.

Drugie miejsce ze stratą prawie czterech dziesiątych części sekundy zdobyli Ho-Pin Tung i Thomas Laurent za kierownicą samochodu ekipy Jackie Chan DC Racing #38. Czołową trójkę uzupełnił Vaillante Rebellion #31.

Ferrari #71 z pole position po raz czwarty w tym roku

Sam Bird i Davide Rigon w Ferrari 488 GTE #71 w barwach AF Corse okazali się najlepsi w czasie sesji kwalifikacyjnej aut GT.

Rigon ustanowił najlepszy czas 1:56.021 w trakcie pierwszego wyjazdu. Bird natomiast był jedynie o kilka setnych wolniejszy, a ich średni wynik na koniec wynosił 1:56.033.

Brytyjsko-włoski duet okazał się o ponad 0,3 sekundy lepszy od Astona Martina #97 Darrena Turnera i Jonathana Adama, którzy wyprzedzili Andy’ego Priaulxa i Harry’ego Tincknella w Fordzie #67.

Liderzy klasyfikacji generalnej Alessandro Pier Guidi i James Calado z Ferrari #51 uplasowali się na czwartej pozycji.

W klasie GTE-Am już po raz siódmy w tym roku bezkonkurencyjni okazali się kierowcy Astona #98 Pedro Lamy i Paul Dalla Lana, którzy w pokonanym polu zostawili Ferrari #61 od Clearwater Racing i Porsche #77 Demsey-Proton Racing.

Image © Porsche

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE