Menu

Toyota przed Porsche w pierwszym treningu, problemy Forda

Toyota

Mike Conway z zespołu Toyoty Gazoo Racing #7 zanotował najszybsze okrążenie w trakcie przerywanego treningu przed sześciogodzinnym wyścigiem na torze Sakhir.

Ekipy wykorzystały tylko 1/3 czasu z półtoragodzinnej sesji. Wszystko to dlatego, że Harry Tincknell w Fordzie GT #67 zaczął gubić olej, po czym zatrzymał się w piątym zakręcie. Prawie czterdzieści minut zabrało oczyszczenie asfaltu, dlatego sędziowie postanowili przedłużyć trening o pół godziny, aby nadrobić stracony czas.

Najszybsze okrążenia zdążyli na początku wykonać kierowcy Toyoty. Conway z czasem 1:42.313s wyprzedził swojego zespołowego kolegę z załogi #8 Sebastiana Buemiego o niemal dwie dziesiąte części sekundy, co dało japońskiemu producentowi dublet.

Ostatni wyścigowy weekend dla żegnających się z FIA WEC prototypów Porsche zaczął się od niewielkich strat czasowych do najgroźniejszych rywali.

W LMP2 najszybszy okazał się Nelson Piquet z Vaillante Rebellion #13, który z rezultatem 1:48.707s wyprzedził byłego kierowcę Audi Loica Duvala z G-Drive Racing #26 o 0,022s i Alexa Brundla z Jackie Chan DC Racing #37 (+0,376s).

W kategorii GTE-Pro najlepiej radził sobie Alessandro Pier Guidi z Ferrari 488 GTE #51 zespołu AF Corse. Włoch ustanowił najlepszy czas pojedynczego okrążenia na poziomie 1:58.579s, dzięki czemu o ponad 0,3s wyprzedził drugiego Jonathana Adama w fabrycznym Astonie #97.

Po usunięciu wycieku na trzeciej pozycji trening zakończył Tincknell, który uplasował się przed swoimi partnerami z Forda #66.

W GTE-Am najlepszy czas uzyskał Matteo Cairoli z Porsche 911 RSR #77 zespołu Dempsey-Proton Racing.

Image © Toyota

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE