Menu

Porsche #2 z pole position do 6-godzinnego wyścigu na torze Fuji

Porsche LMP Team #2

Skład Porsche oznaczony numerem #2 wystartuje z pierwszej lokaty do sześciogodzinnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Fuji w Japonii, wyprzedając siostrzany skład oraz dwa prototypy Toyoty.

Mimo niesprzyjających warunków na torze Fuji bardzo dobrymi okrążeniami popisali się Earl Bamber i Brendon Hartley, którzy osiągnęli średnią 1:35.160, co pozwoliło im uplasować się na pierwszej lokacie w klasie LMP.

Na drugiej pozycji kwalifikacje zakończyli natomiast Andre Lotterer i Nick Tandy, którzy do swoich zespołowych kolegów stracili jedynie 0.071 sekundy i byli na dobrej drodze do pierwszej lokaty.

Z bardzo dobrej strony zaprezentowali się także Sebastien Buemi i Kazuki Nakajima. Kierowcy fabrycznej Toyoty uzyskali średni czas na poziomie 1:35.355, co dało jedynie 0.195 sekundy straty do najszybszego Porsche i przewagę ponad sekundy nad siostrzanym składem z numerem #8.

Pierwsze w tym sezonie pole position w klasie LMP2 wywalczyli natomiast Nelson Piquet Jr. i David Heinemeier Hansson z zespołu Vaillante Rebellion #13, którzy osiągnęli średni czas 1:44.196, co pozwoliło wyprzedzić drugą ekipę z numerem #31 o 0.729 sekundy.

Rezultatów z treningów na kwalifikacje nie przełożył natomiast zespół Jackie Chan DC Racing. Ekipa z numerem #38 uplasowała się na trzecim miejscu ze stratą 0.882 sekundy, natomiast drugi skład osiągnął dopiero piąty czas.

Czwarty czas należał do Signatech Alpine Matmut #36, a poza czołową piątką znalazł się G-Drive Racing #26, dwie ekipy CEFC Manor TRS Racing - #25 przed #24 i zespół TDS Racing #28, który stracił prawie cztery sekundy.

Porsche GT Team #91 z pierwszej lokaty startowej w klasie LMGTE Pro

Richard Lietz i Frederick Makowiecki z Porsche GT Team #91 osiągnęli najlepszy średni czas 1:47.577 w klasie LMGTE Pro, pokonując dwa składy zespołu Ford Chip Ganassi UK, które straciły odpowiednio 0.441 #67 i 0.562 #66 sekundy.

Czwarta lokata należała ostatecznie do składu AF Corse #71, w której walczyli Davide Rigon i Sam Bird, wyprzedzając Porsche z numerem #92 oraz szóstego w zestawieniu Aston Martina #95.

W klasie LMGTE Am najlepszym czasem popisał się zespół Clearwater Racing #61 przed Dempsey - Proton Racing #77 i Aston Martinem #98.

Image © Porsche AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE