Menu

Toyota na czele drugiej sesji treningowej w Japonii

Toyota Gazoo Racing #7

Skład Toyota Gazoo Racing #7 okazał się najszybszy podczas drugich piątkowych przygotowań do sześciogodzinnego wyścigu na torze Fuji, jednak aż o ponad trzy sekundy wolniejszy od najszybszego Lotterera z pierwszego treningu.

Druga sesja treningowa, podobnie jak pierwsza, przebiegała w ciężkich warunkach atmosferycznych, co było widoczne w zestawieniu z czasami, w którym najszybszym był Jose Maria Lopez w prototypie Toyoty z numerem #7 z rezultatem 1:39.202 już na początku sesji.

Na drugiej lokacie plasowała się ekipa Porsche #1 z czasem 1:40.523, natomiast pierwszą trójkę zamykała druga Toyota #8, która do siostrzanego składu traciła ponad dwie sekundy.

Dwadzieścia minut po rozpoczęciu treningu doszło jednak do wypadku z udziałem Vitalya Petrova z zespołu CEFC Manor TRS Racing #25, który wypadł z toru i uderzył w bariery, co spowodowało wywieszenie czerwonych flag na czterdzieści trzy minuty.

Po wznowieniu sesji tylko kilku kierowców postanowiło pojawić się na torze na ostatnie 25 minut, jednak nie doszło do żadnej poprawy czasów, czego dodatkową przyczyną była pogarszająca się pogoda.

W klasie LMP1 nie doszło do żadnych zmian, podobnie jak w LMP2, w której na czele plasowała się ekipa Jackie Chan DC Racing #38 z rezultatem 1:47.437 i przewagą 0.084 sekundy nad Vaillante Rebellion #31 oraz 0.567 sekundy nad ekipą CEFC Manor TRS Racing #25, która przedwcześnie zakończyła przygotowania.

Zespół Ford Chip Ganassi Team UK #66 znalazł się tym czasem na prowadzeniu w klasie LMPGTE Pro (1:52.658), przed dwoma składami Porsche GT - #91 i #92, które odpowiednio traciły 0.052 i 0.061 sekundy.

Klasa LMGTE Am należała tym razem do zespołu Clearwater Racing #61, który wyprzedzał Spirit of Race #54 i Gulf Racing UK #86.

Image © Toyota Motorsport GmbH

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE