Menu

Porsche #1 z pole position do sześciogodzinnego wyścigu FIA WEC w Austin

Porsche LMP Team #1

Neel Jani i Nick Tandy z prototypu Porsche #1 zdobyli pierwsze pole startowe do wyścigu na torze Circuit of the Americas Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Najszybszym kierowcą po pierwszych przejazdach kwalifikacyjnych był Neel Jani z Porsche #1, który pokonał tor w czasie 1:44.656. Podobnym rezultatem 1:44.659 popisał się także Nick Tandy, jednak jego czas został usunięty z powodu naruszenia limitów toru.

Tandy pojawił się w boksach na dodatkowe tankowanie, a także po inny zestaw opon, co po powrocie i szybkim okrążeniu dało czas w postaci 1:44.827 oraz średni czas 1:44.741, i pozwoliło wyprzedzić siostrzany skład #2 o 0.253 sekundy, w którym Timo Bernhard i Earl Bamber osiągnęli średni czas 1:44.994.

Na trzeciej i czwartej pozycji kwalifikację zakończył zespół Toyota Gazoo Racing - skład z numerem #8 osiągnął średni czas w postaci 1:46.440, tracąc ponad półtorej sekundy do Porsche z numerem #1, natomiast #7 zaliczyła stratę ponad dwóch sekund.

W klasie LMP2 najszybszą okazała się ekipa Signatech Alpine Matmut, mimo iż po pierwszych przejazdach Andre Negrao plasował się dopiero na siódmej lokacie z czasem 1:54.374. Jako drugi w prototypie #36 Oreci pojawił się Nicolas Lapierre, który po przejeździe z rezultatem 1:53.675 osiągnął średni czas w postaci 1:54.024, co dało pierwszą lokatę.

Na drugiej pozycji piątkową sesję zakończył zespół Vaillante Rebellion #13 ze średnim czasem 1:54.275, a czołową trójkę uzupełniła ekipa Jackie Chan DC Racing #38, która straciła 0.291 sekundy.

Ferrari i Aston Martin na czele klasy LMGTE

Davide Rigon i Sam Bird z zespołu AF Corse wywalczyli drugie z rzędu i trzecie w tym sezonie pole position w klasie LMGTE Pro.

Kierowcy Ferrari 488 GTE z numerem #71 osiągnęli średni czas 2:03.057, co dało im 0.199 sekundy przewagi nad ekipą Ford Chip Ganassi Team UK #67 oraz 0.251 sekundy nad zespołem Aston Martin #95.

Szans swoim rywalom w klasie LMGTE Am nie dali natomiast kierowcy z Aston Martina #98, którzy wyprzedzili ekipę Spirit of Race #54 o 1.172 sekundy, natomiast trzecią Clerwater Racing #61 o ponad półtorej sekundy.

Image © Porsche AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE