Menu

Toyota #7 najszybsza w kwalifikacjach na Nurburgringu

Toyota Gazoo Racing #7

Toyota Gazoo Racing #7 po raz pierwszy w historii wystartuje z pole position do rywalizacji w sześciogodzinnym wyścigu na torze Nurburgring.

Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez w modelu TS050 Hybrid #7 wykręcili najlepszy średni czas swoich okrążeń (1:38.118), dzięki czemu wyprzedzili najgroźniejszych rywali w Porsche 919 Hybrid #2 (Hartley/Bernhard) o 0.154 sekundy.

Były kierowca Audi Andre Lotterer i obecny mistrz świata Neel Jani dali niemieckiemu producentowi również trzecią pozycję, tracąc do swoich kolegów z zespołu jedynie sześć tysięcznych sekundy. Natomiast czwarta Toyota #8 straciła do nich już pół sekundy.

Wszystkie samochody LMP1 wykonały minimalną ilość okrążeń w celu zachowania nowych kompletów opon na niedzielny wyścig.

W LMP2 kolejny raz najlepszą okazała się ekipa G-Drive Racing. Kierowcy składu #26 Ben Hanley i Pierre Thiriet o niemal dwie dziesiąte wyprzedzili zwycięzców tegorocznego Le Mans 24 godziny w tej kategorii Jackie Chan DC Racing #38. Czołową czwórką uzupełniły dwa samochody zespołu Rebellion.

Warto odnotować również, że Hanley uzyskał najlepszy czas z całej stawki LMP2 mimo, że tylko zastępuje nieobecnego na tej rundzie FIA WEC Alexa Lynna.

W GTE-Pro pierwsze pole position od 2013 roku wywalczył fabryczny zespół Porsche. Kevin Estre i Michael Christensen w 911 RSR #92 zdecydowanie wyprzedzili duet Astona Martina #95 Thiim/Sorensen (+0.345 sekundy) oraz swoich kolegów z Porsche #91 Frederica Makowieckiego i Richarda Lietza, którzy byli wolniejsi o ponad pół sekundy.

Zwycięzcy tegorocznego 24 Hours of Le Mans z Astona #98 zakwalifikowali się na ostatnim miejscu w tej klasie.

W klasie GTE-Am Paul Dalla Lana i Pedro Lamy zdobyli ósme z rzędu pole position w Długodystansowych Mistrzostwach Świata dla Astona #98 ze średnim czasem 1:56.721. Druga pozycja przypadła Porsche #77 Dempsey-Proton Racing, a trzecia Ferrari 488 #54 Spirit of Race.

Image © Toyota Motorsport GmbH

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE