Menu

Porsche LMP #2 najszybsze w pierwszym treningu WEC na torze Nurburgring

Porsche LMP Team #2

Skład Porsche oznaczony numerem #2 okazał się najszybszy podczas pierwszej sesji treningowej Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Nurburgring.

Liderem pierwszego treningu przez większość sesji był zespół Toyoty #8, który osiągnął rezultat w postaci 1:41.816, już na trzecim okrążeniu, jednak finalnie szybsze kółko padło łupem ekipy Porsche #2 i Timo Bernharda, który okrążenie niemieckiego toru pokonał w czasie 1:41.612 i wyprzedził wspomniany wcześniej skład o 0.204 sekundy.

Czołową trójkę uzupełnił drugi zespół Porsche z numerem #1, który podobnie jak ich siostrzany skład, najszybsze okrążenie pokonał w dwudziestym piątym okrążeniu osiągając 1:31.896 i tracąc do liderów 0.284 sekundy.

Na czwartej pozycji znalazł się tymczasem drugi skład Toyoty Gazoo Racing z numerem #7, który osiągnął czas w postaci 1:41.979 i stracił 0.267 sekundy do najszybszego Porsche.

W klasie LMP2 najszybszym okrążeniem popisał się natomiast Bruno Senna z zespołu Vaillante Rebellion #31, który osiągnął czas w postaci 1:47.717 i wyprzedził ekipę G-Drive Racing, tracącą 0.662 sekundy.

Na trzeciej lokacie pierwszy trening zakończyła ekipa TDS Racing #28, która wykręciła czas 1:48.401, wyprzedzając Jackie Chan DS Racing #38 i CEFC Manor TRS Racing #25.

Klasa LMGTE Pro tymczasem należała do zespołu AF Corse #71, w której najlepsze okrążenie pokonał Davide Rigon - 1:57.170, choć nieznacznie był szybszy od drugiego w zestawieniu Michaela Christensena z Porsche GT #92, która stracił jedynie 0.137 sekundy.

Na trzeciej pozycji pierwsze przygotowania zakończyła druga ekipa AF Corse z numerem #51, przed Fordem Chip Ganassi Team UK #66 i Porsche GT #91.

W najniższej klasie wyścigowej najszybszym zespołem był Dempsey - Proton Racing #77 (1:59.208), przed Spirit of Race #54 (+0.138 sekundy) i Gulf Racing UK #86 (+0.162 sekundy).

Pierwsze sesja treningowa została przedwcześnie zakończona czego przyczyną była kolizja Juliena Canala z zespołu Rebellion #31 i Marvina Deinsta z Dempsey - Proton Racing #77, która zakończyła się w żwirze piątego zakrętu.

Image © Porsche AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE