Menu

Porsche z większym dociskiem od rundy na torze Nurburgring

Porsche LMP Team #2

Zespół Porsche LMP wprowadzi drugi z dwóch pakietów aerodynamicznych dopuszczonych w tegorocznym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata przez regulacje techniczne.

Niemiecki zespół podczas trzech pierwszych wyścigów WEC skorzystał z mniejszego docisku aerodynamicznego, aby zminimalizować opór powietrza pod kątem rywalizacji w Le Mans, jednak począwszy od czwartej rundy prototyp Porsche 919 Hybryd zostanie wyposażony w większy docisk. Nowa karoseria została zaprojektowana w ten sposób, aby można było osiągać wyższą prędkość w zakrętach.

Zespół prosto po rywalizacji w Le Mans udał się na trzydniowe testy do Barcelony, gdzie kierowcy auta z numerem #2 przetestowali nowy pakiet, który wywarł na nich dobre wrażenie.

Po zwycięstwie w Le Mans pojechaliśmy prosto na trzydniowe testy do Barcelony. Jazdy wypadły bardzo pomyślnie - powiedział Andreas Seidl.

Do 6-godzinnego wyścigu na Nurburgringu czujemy się dobrze przygotowani. 919 Hybrid pojawi się tam z nowym przednim pasem i zmodyfikowaną tylną partią nadwozia. Nasz nowy pakiet o wysokim docisku dobrze się prezentuje – teraz musi potwierdzić swoją wydajność na torze.

Ciekawi przeprojektowanego prototypu o mocniejszym docisku są także kierowcy, którzy chcą sprawdzić maszynę na torze Nurburgring.

Jestem bardzo ciekaw, jak jeździ się z nowym pakietem. Jazdy testowe w Barcelonie odbywała ekipa samochodu numer #2 – my nie mieliśmy jeszcze okazji sprawdzenia nowej konfiguracji - przyznał Neel Jani, kierowca auta z numerem #1.

Z niecierpliwością czekam na pierwsze jazdy Porsche 919 Hybrid z pakietem o większym docisku. Dla kierowcy to zawsze lepsza sytuacja niż jazda samochodem o małym docisku - dodał Andre Lotterer, który z nowym pakietem po raz pierwszy będzie jeździł na niemieckim obiekcie.

Image © Porsche AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE