Menu

Toyota #8 najszybsza w sesji rozgrzewkowej na Circuit de la Sarthe

Toyota Gazoo Racing #8

Zespół Toyota Gazoo Racing osiągnął najlepszy czas podczas sesji rozgrzewkowej do 24-godzinnego wyścigu Le Mans na torze Circuit de la Sarthe, kontynuując tym samym dobrą passę z kwalifikacji.

Najszybszym czasem w 45-minutowej sesji popisał się Kazuki Nakajima, który jako ostatni zasiadł do prototypu Toyoty TS050 Hybrid, wykręcając czas na poziomie 3:18.308, co pozwoliło wyprzedzić siostrzany skład z numerem #7 o 0.353 sekundy, w którym po raz kolejny dobre okrążenie padło łupem Kamui Kobayashiego.

Trzecia lokata finalnie należała do składu Porsche #1, w której czas 3:20.120 osiągnął Nick Tandy, lecz do najszybszej Toyoty stracił 1.812 sekundy.

Tuż za czołową trójką znalazł się trzeci skład Toyoty z numerem #9 oraz Porsche z numerem #2, które zamknęło pierwszą piątkę.

W klasie LMP2 po raz kolejny bardzo dobrze zaprezentował się Alex Lynn z zespołu G-Drive Racing, który swoje najszybsze okrążenie pomiarowe pokonał w czasie 3:27.096, co pozwoliło wyprzedzić oba składy Vailante Rebellion, które znalazły się przed składem SMP Racing #27 i Dragonspeed - 10 Star #21.

Zespół Ford Chip Ganassi Team USA #68 powrócił na czoło klasyfikacji LMGTE Pro, pokonując okrążenie ponad trzynastokilometrowego toru w czasie 3:51.789, co było zasługą Ryana Briscoe'a i umożliwiło uplasowanie się przed Porsche GT #92 oraz siostrzanym składem z numerem #68.

W najniższej klasie LMGTE Am najszybszym tempem popisała się ekipa DH Racing #83 w Ferrari 488 GTE, która okrążenie toru Circuit de la Sarthe pokonała w czasie 3:55.575.

Druga lokata należała do zespołu Gulf Racing UK z numerem #86, natomiast trzecia do Proton Competition #88.

Sesja rozgrzewkowa posłużyła wszystkim ekipom na sprawdzenie samochodu, jak również do przećwiczenia postojów w boksach i zmianach kierowców.

Rywalizacja do 24-godzinnego wyścigu Le Mans rozpocznie się o godzinie 15:00.

Image © Toyota Motorsport GmbH

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE