Menu

Powstanie nowa strefa wyjazdowa w Porsche Curves toru De la Sarthe

Circuit de la Sarthe / Le Mans

ACO (Automobile Club de l'Ouest) oraz Syndicat Mixte 24-godzinnego wyścigu Le Mans (publiczna organizacja zajmująca się zarządzaniem dużymi inwestycjami na torze De la Sarthe) zadecydowały o poprawie standardów bezpieczeństwa w Porsche Curves.

Bezpieczeństwo w tym obszarze toru zostało już usprawnione w 2014 roku po serii wypadków. Utworzono i poszerzono wówczas tak zwane "pułapki" żwirowe oraz przesunięto niektóre ściany.

Takie rozwiązanie spotkało się z aprobatą ze strony kierowców i zredukowano tym samym liczbę poważniejszych wypadków podczas minionych edycji 24-godzinnego wyścigu.

Niemniej jednak ACO oraz Syndicat Mixte postanowiły poczynić dalsze kroki aby zwiększyć bezpieczeństwo w obszarze charakterystycznych czterech zakrętów, które rozpoczynają się prawym następnie przechodzą w podwójny lewy i ciasny, a kończą ponownie prawym zakrętem.

Najnowszy plan będzie obejmował rozwiązanie problemu jakim jest brak miejsca wyjazdowego tuż przed początkiem ostatniego prawego zakrętu. Ewentualny błąd popełniony przez kierowcą może zakończyć się uderzeniem w betonowe ściany.

Projekt będzie wymagał 40 000 ton gleby aby utworzyć obszar o wielkości przekraczającej jeden hektar. Pole będzie pokryte masą bitumiczną i zostanie poprowadzone nad rzeką Roule-Crottes biegnącą pod torem. Powstanie także pas serwisowy dla pojazdów i obsługi toru. Układ Porsche Curves nie ulegnie zmianie.

Roboty budowlane powinny ruszyć kilka dni po zakończonym 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2017 i potrwają około czternastu tygodni.

Image © Toyota Motorsport GmbH

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE