Menu

Toyota kontynuuje przygotowania do rywalizacji w Le Mans i wprowadza trzecie auto na Spa

Toyota Gazoo Racing #7

Zespół Toyota Gazoo Racing trzema prototypami stanie na starcie do rywalizacji na torze Spa-Francorchamps w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, co będzie sprawdzianem przed zbliżającym się wielkimi krokami wyścigiem w Le Mans.

Japoński zespół podczas wyścigu na torze Spa-Francorchamps sprawdzi możliwości swoich prototypów, z których dwa zostaną wyposażone w mocniejszy pakiet aerodynamiczny, natomiast jeden będzie wyposażony w niski docisk, który będzie używany na torze Circuit de la Sarthe we Francji w dniach 17-18 czerwca.

Załoga prototypu z numerem #7 - Mike Conway, Kamui Kobayashi i Jose Maria Lopez - podobnie jak zwycięzcy pierwszej rundy FIA WEC sezonu 2017 w prototypie #8 - Sebastien Buemi, Anthony Davidson i Kazuki Nakajima - będą korzystali z większego docisku, aby kontynuować swoje zmagania w rywalizacji o mistrzostwo.

Jedynym prototypem Toyoty, który będzie korzystał z niskiego docisku będzie oznaczony numerem #9, w którym wystartują Stephane Sarrazin, Yuji Kunimoto i Nicolas Lapierre, który powraca do japońskiego producenta na dwa wyścigi tego sezonu.

Celem zespołu jest ponownie walczyć o zwycięstwo przy jednoczesnym przyśpieszeniu przygotowań do Le Mans poprzez optymalizację auta o niskim docisku i dostosowaniu się do dodatkowych wymagań, jakie stanom przed zespołem z trzema autami.

Wykonaliśmy mocny start sezonu i mamy nadzieję kontynuować to w Spa - przyznał szef zespołu Toshio Sato. Konkurowanie przeciwko Porsche jest intensywne i czekamy na kolejną walkę.

Duży docisk w TS050 Hybrid dał bardzo dobre wyniki w Silverstone, ale Spa to inny tor, więc ciężko pracujemy nad tym, aby się przygotować.

W tym roku po raz pierwszy mamy trzy samochody, co daje nam okazję do wypróbowania samochodu o niskim docisku w warunkach wyścigowych. Testowaliśmy go zimą, więc w ten weekend zrobimy kolejny krok w naszych przygotowaniach do Le Mans - dodał Sato.

Image © Toyota Motorsport GmbH

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE