Menu

Toyota #7 zdobywa pierwsze pole startowe do 6H of Silverstone

Toyota Gazoo Racing #7

Mike Conway i Kamui Kobayashi z Toyota Gazoo Racing #7 wywalczyli pierwsze pole startowe do pierwszej sześciogodzinnej rywalizacji na torze Silverstone w Długodystansowych Mistrzostwach Świata 2017.

Bardzo dobrym okrążeniem kwalifikacyjnym popisał się Kamui Kobayashi, który okrążył tor Silverstone w czasie 1:36.793. Jego zespołowy kolega Mike Conway również okazał się szybki, lecz musiał pokonać dwa dodatkowe okrążenia, po wyjechaniu zbyt szeroko w zakręcie Copse. Brytyjczyk swoje drugie szybkie kółko przejechał w czasie 1:37.816, co dało średnią 1:37.304 i pierwszą lokatę w zestawieniu kwalifikacji.

Na drugiej pozycji uplasował się drugi duet Toyoty - Kazuki Nakajima i Anthony Davidson, którzy poradzili sobie z czasem Conwaya, jednak nie byli w stanie wygenerować tak wysokiego tempa jak Kobayashi i zakończyli walkę w sesji ze średnim czasem 1:37.593, co dało 0.289 sekundy straty do pierwszej lokaty.

Słabsze tempo zaprezentowały oba składy Porsche, choć dwa prototypy 919 Hybrid zostały wyposażone w aerodynamikę przeznaczoną na szybkie tory. Trzecia lokata finalnie należała do Nicka Tandy'ego i Neela Janiego, którzy uzyskali średni czas 1:38.615, co pozwoliło wyprzedzić siostrzany skład Porsche #2 o niecałe pół sekundy.

Ostatnia lokata w klasie LMP1 należała do ekipy ByKolles Racing, który w ogólnym zestawieniu zakończyła kwalifikacje dopiero na dziewiątej pozycji ze stratą prawie ośmiu sekund do najszybszej Toyoty #7.

W klasie LMP2 prym najszybszego auta wiodła ekipa G-Drive Racing z Alexem Lynnem i Pierreem Thirietem na czele, którzy osiągnęli średni czas na poziomie 1:44.387.

Obrońcy mistrzowskiego tytułu Signatech Alpine Matmut #36 znaleźli się ostatecznie na drugiej lokacie ze średnim czasem 1:44.433 i stratą zaledwie kilku setnych, choć umożliwiło to obronę pozycji przed napierającym składem Jackie Chan DC Racing z numerem #38.

Pierwszą lokatę startową w klasie LMGTE Pro wywalczył natomiast zespół Ford, w którym najlepszymi okrążeniami popisali się Andy Priaulx i Harry Tincknell, którzy osiągnęli średni czas na poziomie 1:56.202, co dało prawie sekundę przewagi nad ekipą AF Corse #71, w której do kwalifikacji wyjechali Davide Rigon i Sam Bird.

Trzecia pozycja należała do Nicky'ego Thiima i Marco Sorensena z Aston Martina #95, którzy obronili się przed Stefanem Muckem i Olivierem Pla w drugim Fordzie oraz Darrenem Turnerem i Johnnym Adamem.

W klasie LMGTE Am swoje bardzo dobre tempo potwierdził skład Astona Martina #98, w którym najszybszym średnim okrążeniem popisali się Pedro Lamy i Paul Dalla Lana, kwalifikując się z przewagą 1.046 sekundy nad drugą ekipą Spirit of Race #54, w której jechali Thomas Flohr i Francesco Castellacci.

Image © Toyota Motorsport GmbH

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE