Menu

Toyota kontroluje przewagę w trzecim treningu

Toyota Gazoo Racing #8

Anthony Davidson uzyskał najlepszy czas w finałowej sesji treningowej przed inauguracyjną rundą sezonu FIA WEC.

Brytyjczyk za kierownicą Toyoty TS050 Hybrid #8 ustanowił najlepszy rezultat treningu dopiero na 10 minut przed jego zakończeniem. Powodem tego były nocne opady deszczu, które zmyły całe nagumowanie pozostawione w dniu wczorajszym. Mimo to od początku możliwe były jazdy na oponach typu slick.

Przez większość sesji na czele widniały prototypy Porsche. Brendon Hartley w 919 Hybrid #2 zakończył ją na trzecim miejscu, ustępując siostrzanej ekipie #1 o 0,150s, w której Neel Jani uzyskał czas 1:40.223s. Ten czas właśnie przebił Davidson o ponad siedem dziesiątych sekundy.

Na czwartym miejscu znalazł się drugi z samochód japońskiego producenta. Problemy techniczne Toyoty #7 zmusiły zespół do pozostawienia pojazdu w garażu przez pierwszą połowę treningu. Gdy Jose Maria Lopez mógł opuścić boksy ustanowił najlepszy czas 1:40.656s. Przy okazji Argentyńczyk zwrócił uwagę sędziów, ponieważ przy próbie wyprzedzaniu Paula Dalla Lany z Astona Martina #98 po zewnętrznej, doszło do delikatnego kontaktu.

Tempo w klasie LMP2 nadawała ekipa TDS Racing #28, a dokładniej Matthieu Vaxiviere, który uzyskał 1:44.105s. Było to o niemal 0,4s szybciej od drugiej w tej sesji składu G-Drive Racing #26. Czołową trójkę uzupełniła Oreca w barwach zespołu słynnego aktora Jackie Chan DC Racing #38.

W GTE-Pro na czele zestawienia znalazł się tym razem Ford. Andy Priaulx w #67 z czasem 1:56.233s pobił swoich kolegów z zespołu #66 o 0,395s. Najlepszą sesję tego weekendu zaliczył zespół Ferrari, którego modele 488 zdołały zająć dwa kolejne miejsca.

Kategorię GTE-Am opanował kolejny raz zespół Aston Martin Racing. Model Vantage #98 zdecydowanie wyprzedził Ferrari #61, jednocześnie plasując się na piątym miejscu w klasyfikacji samochód GT.

Image © FIAWEC / Marcel Langer

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE