Menu

Porsche LMP z niskim dociskiem podczas pierwszych trzech rund sezonu FIA WEC

Porsche LMP1 Team #1

Zespół Porsche LMP potwierdził, że podczas pierwszej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Silverstone, wystartuje z mniejszym dociskiem aerodynamicznym, podobnie jak będzie miało to miejsce na Spa i Le Mans.

Początkowo niemiecki konstruktor nie chciał ujawnić w jakiej specyfikacji aerodynamicznej, z dwóch dozwolonych w tym sezonie, pojawi się podczas rywalizacji w Wielkiej Brytanii, jednak przed pierwszą rundą sezonu wszystko stało się jasne.

Prócz wyścigu na torze Silverstone, Porsche mniejszy docisk aerodynamiczny wykorzysta także na torze Spa-Francorchamps, na początku przyszłego miesiąca, natomiast większy docisk będzie miał swoją premierę dopiero na torze Nurburgring, gdzie zostanie rozegrany pierwszy wyścig po 24-godzinnym Le Mans.

Decyzja Porsche o zastosowaniu mniejsze aerodynamiki na torze Silverstone stawia ich w niekorzystnej sytuacji, ponieważ tor Silverstone wymaga większego docisku z powodu szybkich zakrętów, na który większy docisk odgrywa ważną rolę.

Andreas Seidl, szef zespołu Porsche LMP przyznał, że podjęto decyzję o skoncentrowaniu się na opracowaniu i testowaniu aerodynamiki na Le Mans, aż do trzeciego wyścigu sezonu.

Oznacza to niską siłę docisku, a to nieuchronnie będzie nikorzystne w Silverstone - przyznał.

Po Le Mans w czerwcu, na pozostałe rundy mistrzostw, wyposażymy 919 w większą siłe docisku.

Image © Porsche AG

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE