Menu

Porsche i Toyota pozostaną przy obecnych podwoziach LMP1 do 2020 roku

Porsche 919 Hybrid i Toyota TS050 Hybrid

Porsche i Toyota zdecydowały się nie zmieniać podwozia LMP1 przed zmianą regulacji w FIA WEC w 2020 roku.

Zmiana w przepisach technicznych, dotyczących głównie zwiększenia mocy hybrydowej, miała mieć miejsce w 2018 roku, lecz ostatecznie została przesunięta na 2020r. Obecnie trwają rozmowy pomiędzy uczestnikami i organizatorami serii, aby ustalić w jaki sposób ma to wyglądać.

Porsche i Toyota to aktualnie jedyni konstruktorzy w klasie LMP1 z systemem hybrydowym. Szef zespołu Porsche, Andreas Seidl, przyznał, że jego skład zawarł porozumienie z Toyotą, aby nie wprowadzać nowego podwozia zanim przepisy nie wejdą w życie.

Obecnie rozmawiamy z Toyotą, FIA, promotorem serii ACO oraz Peugotem o regulacjach na 2020r. - powiedział Seidl. Do końca 2019 roku zawarliśmy dżentelmeńską umowę z Toyotą, aby utrzymać ten sam monokok. Wygląda na to, że monokok, który aktualnie posiadamy będzie wykorzystywany w 2018 i 2019.

Uważamy, że pomiędzy podwoziami nie ma dużej różnicy pod względem aerodynamiki lub wagi. To właśnie z tego powodu doszliśmy do takiego porozumienia.

Te przepisy dają nam dużo wolności, jeśli chodzi o różnorodność techniczną. Ostatecznie nie uważam, że będzie to miało negatywny wpływ na rozwój techniczny samochodów. To rozsądna umowa.

Obecny kontrakt Porsche kończy się po 2018 roku, z kolei Toyota z pewnością będzie zaangażowana w WEC do 2019 roku. W przypadku Porsche będzie to już piąty sezon startów z aktualnym monokokiem, a dla Toyoty czwarty.

Image © Adrenal Media

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE