Menu

Alpine rzuca na szale swoje tytuły mistrza świata w FIA WEC

Signatech Alpine

Zespół Alpine, po znakomitym sezonie 2016 będzie bronił swoich tytułów, wystawiając w kategorii LMP2 dwa nowe prototypy A470. Ekipa, który obecnie nosi nazwę Signatech Alpine Matmut, potwierdziła, że kierowcą samochodu nr 36 będzie Nicolas Lapierre, a Alpine z numerem bocznym #35 – Stéphane Richelmi.

Na konferencji prasowej Automobile Club de l'Ouest, została przedstawiona oficjalna lista startowa na Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIA w 2017 roku. W klasie LMP2, która przechodzi obecnie głębokie przemiany wraz z wprowadzeniem zdecydowanie bardziej wydajnych samochodów, zespół Alpine reprezentują dwa prototypy A470. Samochody, które ponownie otrzymały numery #35 i #36, wystartują w barwach Signatech Alpine Matmut. W ten sposób grupa ubezpieczeń wzajemnych Matmut, która była już partnerem Signatech Alpine w poprzednim sezonie, staje się głównym sponsorem zespołu. Zwycięzca czterech wyścigów – w tym wyścigu 24H Le Mans – oraz mistrz świata w swojej kategorii w ubiegłym roku, samochód Alpine o numerze 36 będzie starał się utrzymać swój tytuł.

Pierwszym kierowcą zespołu będzie Nicolas Lapierre, który został mianowany już w grudniu ubiegłego roku. Stéphane Richelmi, który został mistrzem świata w 2016 roku razem z Nicolasem i z Gustavo Menezesem, będzie również kontynuował karierę w Alpine. Jest on pierwszym członkiem załogi, który został potwierdzony dla samochodu A470 nr #35.

Zespół Signatech Alpine Matmut wkrótce ogłosi nazwiska czterech pozostałych kierowców na sezon 2017. Bernard Ollivier, zastępca dyrektora generalnego Alpine: Krok po kroku budujemy zespół na sezon 2017. Po zdobyciu czterech zwycięstw i tytułów Mistrza Świata w 2016 roku, zamierzamy zaciekle walczyć z konkurencją i stawiamy na naszych najlepszych zawodników za sterami Alpine A470.

Samochód o numerze #36, którego liderem będzie Nicolas Lapierre, będzie z pewnością samochodem wiodącym. Numer #35 pozwoli na zwiększenie naszych szans, zwłaszcza w wyścigu 24H Le Mans. Z tego powodu cieszymy się z dalszej współpracy ze Stéphanem Richelmim. Witamy również przyjaciół z Grupy Matmut, która została naszym głównym sponsorem.

Philippe Sinault, szef zespołu Signatech Alpine Matmut dodał: Wraz z wjazdem na tor nowej generacji samochodów, kategoria LMP2 nabiera nowego wymiaru i jesteśmy zadowoleni, że wraz z zespołem Signatech Alpine Matmut stanowimy jej część.

W naszych warsztatach mechanicy kończą składanie pierwszego Alpine A470. Jest to piękny samochód, o niezrównanej jakości wykonania i poziomie wykończenia. W nowych prototypach osiągi skoczą o 15-20%. Musimy zatem wybrać najlepszych kierowców, aby walczyć o zwycięstwo. Nicolas i Stéphane to dwa asy w naszej talii kart.

Ekscytacji nowym sezoniem wyścigowym nie ukrywa także Nicolas Lapierre oraz Stephane Richelmi, którzy cieszą się na kolejne starcia w Długodystansowych Mistrzostwach Świata oraz 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Moment, kiedy widzi się swoje nazwisko na liście startowej WEC i 24H Le Mans, jest zawsze ekscytujący. Oznacza to, że zbliżamy się do początku sezonu i odczuwam to samo, co wszyscy kierowcy LMP2 – niecierpliwość! - powiedział Nicolas Lapierre.

Ponieważ brałem udział w pracach przy rozwoju samochodu, znam dobrze Alpine A470 i uważam, że jego osiągi będą naprawdę niezłe. Zespół Signatech Alpine Matmut już teraz ciężko pracuje nad przygotowaniem się do nadchodzącego sezonu, ponieważ wszyscy jesteśmy zdeterminowani, aby bronić naszych tytułów!

Stéphane Richelmi dodał: Po niesamowitym sezonie 2016 moim celem było dalsze startowanie w barwach Alpine. Cieszę się więc bardzo, że znalazłem się na liście startowej na A470!

Trzeba być realistą, osiągnięcie lepszego wyniku niż w ubiegłym roku będzie wyjątkowo skomplikowane, ale uważam, że należy kontynuować związek z Alpine i być częścią odrodzenia tej marki. Nie mogę się również doczekać jazdy nowym samochodem. Stosunek masy do mocy i siły docisku będzie zbliżony do GP2, a to obiecuje silne emocje.

Groupe Renault Image © Groupe Renault

NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE